PdF:FC2828 Zájmové činnosti pro přírodově - Informace o předmětu
FC2828 Zájmové činnosti pro přírodovědně nadané žáky 2
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0/2. 8 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- FC2021 Didaktika fyziky 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vybavit studenty teoretickými znalostmi a praktickými zkušenostmi pro činnost s přírodovědně nadanými žáky.
Vědomosti: znalost aktivizujících výukových metod,
Dovednosti: volba a použití přiměřených aktivizujících metod dle aktuálních podmínek,
Postoje: respektování jedinečnosti žáka a individuální přístup k žákům ve výuce, dodržování pravidel bezpečnosti práce při činnostech s dětmi - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- aplikovat vhodné aktivizující metody ve výuce,
- navrhnout a realizovat projektovou výuku,
- navrhnout a realizovat heuristickou výuku,
- navrhnout a realizovat problémovou výuku,
- použít didaktické hry při činnostech s dětmi,
- diagnostikovat tvořivost žáků. - Osnova
- 1.-2. aktivizující výukové metody ve fyzice,
- 3.-4. projektová výuka,
- 5.-6. heuristická výuka,
- 7.-8. problémová výuka a metody řešení problémů,
- 9.-10. didaktické hry,
- 11.-12. diagnostika a rozvoj tvořivosti žáků
- Literatura
- povinná literatura
- TRNA, Josef. Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 109 s. 348. ISBN 978-80-210-6150-7. info
- doporučená literatura
- ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Josef TRNA, Eva TRNOVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ, Jiřina NOVOTNÁ, Magdaléna NOVOTNÁ a Jan ŠŤÁVA. Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku. 1. vydání. Brno: Paido, 2013, 139 s. 354. ISBN 978-80-7315-244-4. info
- ŠIMONÍK, Oldřich, Jana ŠKRABÁNKOVÁ a Jan ŠŤÁVA. Přírodovědně nadaní žáci a evaluace jejich výsledků. In Výchova a nadání 1. první. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2008, s. 35-44. Výzkumné zprávy, číslo 1. ISBN 978-80-7392-024-1. info
- Cesty k tvořivé škole : sborník příspěvků z konference konané k 50. výročí založení Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : Brno 13.-14. listopadu 1996. Edited by Ivan Němec - Rudolf Šrámek. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 596 s. ISBN 8021019387. info
- Výukové metody
- Praktická činnost se žáky (projektové dny ve školách, popularizační akce, střediska volného času, vědecké zábavní parky, soutěže apod.).
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na přípravě programu a realizaci vzdělávacího projektu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/FC2828