PdF:IAJk04 Jazyková cvičení 1B - AJ - Informace o předmětu
IAJk04 Jazyková cvičení 1B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJk04/OS01: So 24. 2. 12:00–13:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 1. 3. 14:00–15:50 učebna 56, Pá 22. 3. 14:00–15:50 učebna 56, So 6. 4. 12:00–13:50 respirium (5. nadzemní podlaží), So 4. 5. 12:00–13:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 17. 5. 14:00–15:50 učebna 56, Ž. Voldánová
IAJk04/OS02: So 24. 2. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 1. 3. 16:00–17:50 učebna 56, Pá 22. 3. 16:00–17:50 učebna 56, So 6. 4. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), So 4. 5. 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 17. 5. 16:00–17:50 učebna 56, Ž. Voldánová
IAJk04/PrezSem01: St 18:00–19:50 respirium (5. nadzemní podlaží), S. Homolka
IAJk04/PrezSem02: Po 18:00–19:50 učebna 11, S. Homolka
IAJk04/PrezSem03: Po 10:00–11:50 respirium (5. nadzemní podlaží), S. Homolka
IAJk04/PrezSem04: St 10:00–11:50 respirium (5. nadzemní podlaží), S. Homolka
IAJk04/PrezSem05: St 14:00–15:50 učebna 53, S. Homolka - Předpoklady
- IAJk02 Jazyková cvičení 1A - AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing, and listening skills at the Intermediate Level (B1 according to CEFR). The basic study material is the coursebook Outcomes Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course, students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Výstupy z učení
- By the end of the course the students will: - develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level (B1 according to CEFR); - be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently. Developing English skills and encountering EFL methodology can help students prepare better for possible opportunities of teaching English to their future pupils.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook Outcomes INTERMEDIATE (Student's book), see Literature below. The syllabus includes Units 5 to 8, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary and grammar knowledge.
- Literatura
- povinná literatura
- DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover: National Geographic Learning, 2016, 213 stran. ISBN 9781305093348. info
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observation
- Metody hodnocení
- Requirements: Maximum number of points per semester: 100 Pass mark: 70 (part of this sum is also the final written and oral test, students must obtain at least 70% for these final tests - if not: two resits of the final test are offered) Written test: 40 points Oral test: 30 points Progress test: 10 points. Journal: 20 points
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/IAJk04