RJ1032 Jazykový seminář 6

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RJ1032/KombiSem01: Pá 23. 2. 10:00–11:50 učebna 62, Pá 15. 3. 10:00–11:50 učebna 6, Pá 22. 3. 8:00–9:50 učebna 62, A. Sokolova
RJ1032/PrezSem01: Po 19. 2. 12:00–13:50 učebna 62, Po 26. 2. 12:00–13:50 učebna 62, Po 4. 3. 12:00–13:50 učebna 62, Po 11. 3. 12:00–13:50 učebna 62, Po 18. 3. 12:00–13:50 učebna 62, Po 25. 3. 12:00–13:50 učebna 62, A. Sokolova
Předpoklady
Znalost ruštiny na úrovni B1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Studenti si prohloubí své znalosti z praktických jazykových cvičení 6 (RJ1013), zlepší svůj ústní a písemný projev, gramatické a komunikativní dovednosti.
Studenti čtou a poslouchají ruskojazyčné texty a také pracují s ruskojazyčným internetem.
Výstupy z učení
Studenti:
- jsou schopní diskutovat v rámci probraných témat,
- správně vyjadřují své myšlenky v ruštině po stránce fonetické, lexikální a gramatické,
- správně tvoří ruské věty s použitím nové slovní zásoby,
- umí vysvětlit interferenční jevy.
Osnova
  • 1.-2. Co jsou moderní technologie? Sociální sítě v mém životě: Facebook, vkontakte.ru, Twitter aj. Virtuální realita a virtuální přátelé.
  • 3.-4. Ekologické podmínky v Rusku a Česku. Jak můžeme chránit životní prostředí? Diskuze.
  • 5.-6. Jak se liší klimatické podmínky v Rusku a Česku? Co je tundra a co je tajga? Globální oteplování: co děláme špatně?
  • 7.-8. Doprava – vlastní zkušenosti, charakteristika, rozdíly použití v Rusku a v Česku. Rozhovory.
  • 9.-10. Orientace ve městě: mapa, mobilní telefon, TIC. Komunikace na úřadech. Úřední dopisy.
  • 11.-12. Moje životní plány: můj partner/ka, moje povolání, moje sny.
Literatura
    povinná literatura
  • JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
  • BELYNTSEVA, Olga a Adam JANEK. Učebnik sovremennogo russkogo jazyka. Vydání 1. Brno: Computer Press, 2009, xii, 554. ISBN 9788025124420. info
  • NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
    doporučená literatura
  • BARNET, Vladimír. Ruština pro pokročilé. 4. upr. vyd. Voznice: Leda, 2003, 384 s. ISBN 8073350130. info
Výukové metody
Semináře.
Metody hodnocení
a) Aktivní účast na seminářích.Docházka je evidována. Absence musí být řádně omluvena.
b) Průběžné plnění zadávaných domácích úkolů (esejů v ruštině).
c) Vypracování závěrečné eseje na zadané téma.
Vyučovací jazyk
Ruština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/RJ1032