PdF:SOk126v Projektování v peda. práci - Informace o předmětu
SOk126v Projektování v pedagogické práci (praxe)
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 5 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SOk126v/01: Pá 23. 2. 17:00–18:50 učebna 37, So 18. 5. 14:00–16:50 učebna 37, L. Gulová, M. Kurowski
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Vychovatelství (jednooborový kombinovaný) (program PdF, B-VY)
- Cíle předmětu
- Cílem tohoto předmětu je cvičení studentů v projektování v pomáhajících profesích. Studenti mají za úkol vymyslet a zrealizovat projekt v oblasti vychovatelství, tedy v prostředí, kde se vychovatelé běžně uplatňují na trhu práce (školy, družiny, dětské domovy apod.). Na začátku semestru dostanou studenti při kontaktní výuce know-how jak takový projekt organizačně zajisti, jaká témata a metody jsou adekvátní a dále pak pod garancí zástupce katedry realizují sami vlastní nápad ve škole nebo školském zařízení. Studenti také získají plnou podporu formou elektronického online kurzu. Kromě teoretické výuky pak studenti budou mít za úkol projekt zrealizovat (či jeho dílčí část), v minimální dotaci 20 hodin.
- Výstupy z učení
- Studenti
• získají dovednosti v projektování (tvorba rámce projektu, rešerše, fundraising, swot analýza, stanovení cílů a klíčových aktivit projektu, apod.)
• budou schopni si vytvořit projekt na vybrané téma z oblasti vychovatelství.
• získají přehled o různých dotacích a grantech • naučí se pracovat s projektovou žádostí
• pochopí základní kroky projektového procesu (tvorba cílů, cílových skupin) - Osnova
- 1. Význam projektování v humanitních vědách a pomáhajících profesích.
- 2. Práce s konkrétními grantovými zakázkami a dotacemi
- 3. Vytvoření a práce v týmu
- 4. Výběr tématu a cílové skupiny projektu
- 5. Techniky práce s maticí logického rámce
- 6. Záměr, cíl, výstupy a aktivity projektu
- 7. Finanční zdroje projektu
- 8. Propojení projektování a metodologie
- 9. Zpracování finální verze projektu, prezentace výsledku práce týmu
- Literatura
- GULOVÁ, Lenka. Sociální pedagogika a multikulturní výchova v otázkách. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 212 stran. ISBN 9788021047242. info
- JŮVA, Vladimír. A. Hopf. Sociální pedagogika pro učitele. Pedagogika. Praha: UK - PedF, 2002, LII, č. 4, s. 470-471. ISSN 3330-3815. info
- Výukové metody
- přednášky, diskuse, skupinové projekty, prezentace odborníků v oboru, samostudium, četba
- Metody hodnocení
- Splnění seminárního úkolu, prezentace projektu.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/ekurzy/Praxe_Vych?fakulta=1441;obdobi=7143;predmet=1571499;nbloku=prezence%2001
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SOk126v