PdF:SOk161 Výchovně-metodický kurz - Informace o předmětu
SOk161 Realizace výchovně-metodického kurzu
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0.8/0. 10 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- V rámci předmětu se studenti získají teoretické znalosti a praktické zkušenosti s přípravou pedagogických projektů, jejichž cílem je intervence do pedagogické praxe, prostřednictvím uplatnění nových metod práce a zajištění patřičných finančních prostředků. Studenti dle zadání zpracují pedagogický projekt, jenž má charakter reálného výchovně-vzdělávacího kurzu v rozsahu 3 dnů. Před seminární skupinou projekt obhajují, kolegové hodnotí ideový záměr, adekvátnost zvolených metod a obhajobu rozpočtu apod.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100 - Mateřské obory/plány
- Vychovatelství (program PdF, B-VY)
- Cíle předmětu
- Na základě nabytých znalostí z vybrané specializace a společného teoretického i aplikovaného základu bude student/ka schopen/a interpretovat zvolené téma kurzu (projektu) a aplikovat je do konkrétních aktivit
- Výstupy z učení
- Student/ka bude schopen/a tvůrčí práce v oblasti projektování Student/ka se získá základní orientaci v získávání finančních prostředků k zamýšleným aktivitám.
- Osnova
- 1. Strategické plánování. 2. Zdroje financování (granty, sponzoři-jejich výběr, odůvodnění projektů). 3. Projektování, pojem projekt, tvorba projektu (stanovení cílů, dílčí kroky ekonomické, technické, personální zajištění, propagace, jednotlivé etapy realizace). 4. Vypracování vlastního projektu.
- Literatura
- Cesty k úspěšnému fundraisingu. Dostupné z: http://www.neziskovky.cz/files/publikace/Setkavani_2004_publikace.pdf.
- Association of Fundraising Professionals, Professional association of individuals responsible for generating philanthropic support for a wide variety of nonprofit, charitable organizations. Dostupné na: http://www.afpnet.org.
- BOUKAL, Petr. Nestátní neziskové organizace : (teorie a praxe). Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2009, 303 s. ISBN 9788024516509. info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
- Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vydání druhé. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073675066. info
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
- Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Jan Hrkal - Radek Hanuš. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 165 s. ISBN 9788073672652. info
- POLAČKOVÁ, Zuzana. Fundraisingové aktivity : jak získat finanční prostředky od místní komunity. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 119 stran. ISBN 8071786942. info
- Výukové metody
- skupinová práce, samostatná práce, diskuse, domácí příprava
- Metody hodnocení
- Vypracování návrhu projektu na konkrétní kurz mimoškolní výchovy ve standardním rozsahu a úpravě odborného textu (rozsah textu mezi 10 000 až 12 000 znaků, v textu uvádět odkazy na použitou literaturu, za textem její seznam). Veřejná prezentace projektu konkrétního kurzu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SOk161