PdF:SOp196 Tvorba divadelní inscenace - Informace o předmětu
SOp196 Tvorba divadelní inscenace s neprofesionální skupinou
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 5 dnů. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Denisa Tchelidze (přednášející), MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SOp196/01: Pá 8. 3. 9:00–16:50 učebna 19, So 9. 3. 9:00–12:50 učebna 19, 14:00–16:50 učebna 19, Pá 22. 3. 9:00–12:50 učebna 19, 14:00–16:50 učebna 19, So 23. 3. 9:00–12:50 učebna 19, 14:00–16:50 učebna 19, D. Tchelidze
- Předpoklady
- SO_DV Projekty DV
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s amatérskou divadelní scénou a s postupem tvorby divadelního představení s neprofesionální skupinou.
- Výstupy z učení
- Student bude umět: Orientovat se v amaterských přehlídkách divadel. Analyzovat a reflektovat divadelní představení neprofesionálních skupin. Adaptovat libovolný text do podoby divadelního scénáře. Vytvořit divadelní inscenaci s neprofesionální skupinou.
- Osnova
- Studenti sami projdou tvorbou divadelního představení, která bude rozdělena do několika fází. První fáze nese název Sladění a jde o nezbytná cvičení vedoucí k vyladění skupiny, tak, aby spolu mohli pracovat. Druhá fáze nese název Téma a příběh. Cvičení a techniky směřují v této fázi k nalezení nosného tématu nebo předlohy, kterou zpracujeme do bodového scénáře. Třetí fáze Pomoc amatérskému herci se zabývá všemožnými divadelními prostředky, které pomáhají amatérskému herci podat přesvědčivý výkon. Čtvrtá fáze, Zkoušení, se věnuje fixaci divadelního tvaru. Pátou fází je pak Představení a jeho reflexe. Výstupem předmětu je představení pro veřejnost. Cílem je, aby si studenti svou práci ověřili na jevišti.
- Literatura
- doporučená literatura
- HOŘÍNEK, Zdeněk. Úvod do praktické dramaturgie. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009, 122 s. ISBN 9788086928593. info
- MARTINEC, Václav. Herecké techniky a zdroje herecké tvorby : příručka pro adepty a studenty herectví. Edited by Jan Dvořák. 1. vyd. Praha: Pražská scéna, 2003, 191 s. ISBN 8070681713. info
- CÍSAŘ, Jan a František ŠTĚPÁNEK. Základy činoherní režie. Vyd. 1. Praha: Horizont, 1984, 136 s. info
- Výukové metody
- cvičení, přednáška, diskuse, pozorování
- Metody hodnocení
- kolokvium, 80 % účast
- Informace učitele
- CARRIÉRE, J.C. Vyprávět příběh. Praha: Limonádový Joe s.r.o., 2014
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SOp196