SP0092 Education for All – Experiences from Practice 2

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP0092/Prez01: Út 9:00–10:50 kancelář vyučujícího, P. Dvořáčková, L. Matoušková, V. Vojtová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 10/12, pouze zareg.: 0/12
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům příležitost k seznámení s edukačním systém a podmínkami vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v zahraničí. Formou projektové práce, stáže a spolupráce se studenty partnerské univerzity získají studenti znalosti ze speciálněpedagogické praxe v zahraničí a posílí své dovednosti/kompetence týmové práce na mezinárodní úrovni. V navazujícím kurzu Education for All – Practicle Experiences 2 se studenti seznámí s edukačními podmínkami žáků se SVP v zahraničí. Cílem předmětu je navázat na již získané zkušenosti a spolupráci se zahraničními studenty z partnerských univerzit a absolvovat studijní stáž v rámci vybraných základních škol v zahraničí.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student schopen: Definovat základní charakteristiky edukačního systému ve vybrané zemi; Popsat podmínky vzdělávání žáků v běžné/specializované instituci ve vybrané zemi a příklady efektivní podpory vzdělávání dětí/žáků s SVP na systémové i individuální úrovni; Prezentovat výstupy stáže v angličtině a spolupracovat na projektu v týmu.
Osnova
  • Vymezení základních charakteristik edukačního systému ve vybrané zemi (struktura systému napříč stupni vzdělávání). Charakteristika podmínek vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vybrané zemi (základní strategie, organizace institucí). Poradenské služby poskytované při vzdělávání žáků se SVP. Asistentské činnosti ve výuce žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Literatura
  • HEWARD, William L. Exceptional children : an introduction to special education. Tenth edition. Harlow: Pearson, 2014, ii, 664. ISBN 9781292022024. info
  • MITCHELL, David R. What really works in special and inclusive education : using evidence-based teaching strategies. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2014, xvi, 347. ISBN 9780203105313. info
  • HAMMEKEN, Peggy A. The teacher's guide to inclusive education : 750 strategies for success : a guide for all educators. Thousand Oaks: Corwin Press, 2007, vi, 343. ISBN 9781890455101. info
Výukové metody
Interaktivní seminář k seznámení s edukačním systémem. Výkon asistentských činností v rámci studijní stáže ve vybrané třídě, v niž je vzděláván žák/žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Příprava a realizace krátké prezentace ve vztahu k podmínkám vzdělávání v ČR v anglickém jazyce v hostitelské škole. Odevzdání závěrečné zprávy ze studijní stáže (rozsah 750 - 1000 slov; 3 - 4 normostrany) do odevzdávárny předmětu.
Metody hodnocení
Aktivní účast studenta v interaktivním semináři (20 %). Příprava a realizace krátké prezentace ve vztahu k podmínkám vzdělávání v ČR v anglickém jazyce v hostitelské škole (20 %). Práce v mezinárodním týmu (10 %). Odevzdání závěrečné zprávy ze studijního pobytu (50 %).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.