PdF:SP2983 Reflektivní seminář 3 - Informace o předmětu
SP2983 Reflektivní seminář 3
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 bloky pro kombinované studium. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Petra Röderová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP2983/Kombi01: Pá 1. 3. 17:00–19:50 učebna 5, Pá 5. 4. 17:00–19:50 učebna 5, I. Bytešníková, D. Zámečníková
SP2983/Prez01: Po 19. 2. 8:00–11:50 učebna 60, Po 26. 2. 8:00–11:50 učebna 60, Po 4. 3. 8:00–11:50 učebna 60, Po 11. 3. 8:00–11:50 učebna 60, Po 18. 3. 8:00–11:50 učebna 60, Po 25. 3. 8:00–11:50 učebna 60, I. Bytešníková, D. Zámečníková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je propojení teoretických poznatků a možností jejich aplikace v praxi. Cílem je také další sdílení poznatků z praxe. Reflexe zkušeností z praxe, reflexe vlastních přístupů, poznatků a kompetencí, reflexe zpětné vazby provázejícím pedagogem. Studentky a studenti si rozšíří profesní kompetence. Absolvování kurzu je předpokladem pro odpovídající zisk informací a zkušeností v rámci praxe.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student/ka schopen/schopna rozumět obsahu a terminologii speciálněpedagogického terénu; umí uplatnit principy sebereflexe v praxi, zná význam a umí využívat reflektivní psaní.
- Osnova
- Reflexe a zpětná vazba, přínos a význam pro pedagogickou praxe. Reflektivní psaní - využití v praxi. Zpětná vazba. Supervize.
- Literatura
- povinná literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 978-80-210-5497-4. info
- neurčeno
- POKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Cerm, 2004, 300 s. ISBN 8072043307. info
- Výukové metody
- seminář, diskuze, reflexe průběžných záznamů z praxe
- Metody hodnocení
- zápočet za zpracování průběžných záznamů z praxe, reflexe.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/specped
Informace o podmínkách praxí jednotlivých programů a specializací na http://www.ped.muni.cz/specped v sekci Již studuji. Informace k administraci praxe obdrží studující emailem před začátkem praxe. pokyny k administraci jsou rovněž také na webových stránkách katedry. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SP2983