PdF:SP3174 Inkluzivní vzdělávání a role a - Informace o předmětu
SP3174 Inkluzivní vzdělávání a role asistenta pedagoga u dětí a žáků se sluchovým postižením
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 1 blok pro kombinované studium. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Petra Kaválková (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP3174/Kombi01: So 11. 5. 8:00–13:50 učebna 53, P. Kaválková
SP3174/Prez01: každé liché pondělí 10:00–11:50 učebna 10; a Po 18. 3. 10:00–11:50 učebna 10, P. Kaválková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, B-LOG) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je umět definovat náplň práce asistenta pedagoga u dětí a žáků/studentů se sluchovým postižením. Orientovat se v možnostech podpory dětí a žáků se sluchovým postižením v mateřských, základních a středních školách; umět odůvodnit potíže při čtení s porozuměním u osob s prelingvální sluchovou vadou a znát zvláštnosti jejich písemného projevu; orientovat se v důsledcích ztráty sluchu do oblasti vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Student umí definovat specifika práce s dětmi a žáky se sluchovým postižením; orientuje se v možnostech podpory dětí a žáků v inkluzivním prostředí běžných školských zařízeních.
- Osnova
- Dítě se sluchovým postižením v mateřské škole. Žák se sluchovým postižením v základní škole. Individuální vzdělávací plán. Asistent pedagoga. Zásady správné komunikace s dítětem a žákem se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí. Bezdrátová technologie ve výuce. Komunikační, zážitkové a pojmové deníky. Český jazyk v komunikaci dětí a žáků se sluchovým postižením. Komunikace s rodiči. Legislativa.
- Literatura
- povinná literatura
- BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ a Radka HORÁKOVÁ. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se sluchovým postižením. Metodická příručka. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 303 s. ISBN 978-80-210-6643-4. Čítárna Munispace info
- Výukové metody
- teoretická příprava, praktická výuka, skupinová práce, individuální práce, diskuse
- Metody hodnocení
- Plnění průběžných úkolů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SP3174