PdF:SZ6069 Alternativní a inovativní peda - Informace o předmětu
SZ6069 Alternativní a inovativní pedagogika
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Šimková (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ6069/Erasmus: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Pospíšil
SZ6069/01: Po 8:00–9:50 učebna 38, R. Pospíšil
SZ6069/02: Čt 8:00–9:50 učebna 38, R. Pospíšil
SZ6069/03: St 8:00–9:50 učebna 38, G. Šimková - Předpoklady
- !NOWANY( SZ6669 Alternative and Innovative Education , SZ6047 Školský a školní management , SZ6647 School Management , SZ6048 Inkluzivní vzdělávání , SZ6648 Inclusive Education )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 46/45, pouze zareg.: 0/45, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/45 - Mateřské obory/plány
- předmět má 26 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obsah předmětu slouží k rozšíření a propojení informovanosti o možnostech alternativních postupů ve výchově a vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět a vysvětlit problematiku alternativního školství;
- interpretovat informace o tradičních i moderních alternativních školách;
- promyšleně zaujímat stanoviska ke studované problematice;
- racionálně využívat získané poznatky pro svůj vlastní rozvoj;
- vyjadřovat rozhodnutí o situacích, vztahujících se ke sledované disciplíně (na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé skutečnosti);
- interpretovat získané vědomosti - aplikovat získané vědomosti a dovednosti v praxi. - Osnova
- Vybrané rysy alternativních výchovných a vzdělávacích postupů.
- Waldorfská škola. Montessoriovská škola. Daltonská škola. Freinetovská škola. Jenská škola.
- Alternativní školy v 70. letech 20. století.
- Uplatnění alternativních principů a metod v současných vzdělávacích projektech v ČR.
- Kooperativní škola, inkluzivní škola, otevřená škola. Integrovaná tématická výuka, projektová výuka, Začít spolu, Dokážu to.
- Angažované učení, škola hrou, individualizované učení. Program Škola podporující zdraví.
- Literatura
- SVOBODOVÁ, J. (ed.). Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí (Zdroje inspirace pro učitele). Brno: MSD, 2007. ISBN 978-80-86633-93-0.
- Výukové metody
- - teoretická příprava formou semináře s důrazem na diskusi problému a samostatným zpracováním seminární práce
- praktická příprava formou náslechů na vybraných školách - Metody hodnocení
- - závěrečná rozprava
- seminární práce v rozsahu 3 stránek, kterou student odevzdá v elektronické // tištěné podobě vyučujícímu do dohodnutého termínu
- prezentace zvoleného seminárního úkolu s využitím osnovy vlastními slovy v době trvání max. 15 minut - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- SZ6047 Školský a školní management
!NOWANY(SZ6048,SZ6647,SZ6648,SZ6069,SZ6669) - SZ6048 Inkluzivní vzdělávání
!NOWANY(SZ6047,SZ6647,SZ6648,SZ6069,SZ6669) - SZ6647 School Management
!NOWANY(SZ6047, SZ6048, SZ6648, SZ6069, SZ6669) - SZ6648 Inclusive Education
!NOWANY(SZ6048, SZ6047, SZ6647, SZ6069, SZ6669) - SZ6669 Alternative and Innovative Education
!NOWANY(SZ6047, SZ6647, SZ6048, SZ6648, SZ6069)
- SZ6047 Školský a školní management
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/SZ6069