PdF:VZB99 Internacionalizace ve výchově - Informace o předmětu
VZB99 Internacionalizace ve výchově ke zdraví
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0/0. 0 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. (přednášející)
PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VZ3S) (4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je vytvářet pro studenty podmínky a příležitosti pro rozvíjení globálních, interkulturních a cizojazyčných kompetencí a jejich uplatnění v mezinárodní a mezikulturní dimenzi výchovy ke zdraví.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student:
- Student dokáže popsat alespoň dvě kulturně a jazykově odlišné obsahy a metody výuky výchovy ke zdraví a je schopen je komparovat.
- Student je schopen popsat a komparovat jazykově a kulturně odlišné pohledy na teorii a praxi v oblasti výchovy ke zdraví, a to na základě studia cizojazyčné literatury nebo na základě poznatků a zkušeností získaných během virtuální nebo fyzické mobility v zahraníčí.
- Student prokazuje schopnost efektivně a vhodně komunikovat s příslušníky jazykově a kulturně odlišných skupin a spolupracovat s nimi na projektech a skupinové práci ve výuce i ve virtuálním prostoru.
- Student je schopen aktivně komunikovat a přispět k řešení lokálních i globálních problémů v cizím jazyce v rámci oboru výchova ke zdraví, resp. vzdělávací oblasti Člověk, jeho osobnost a zdraví. - Osnova
- Student si zvolí absolvování nejméně jedné z nabízených možností: účast na zahraničním studijním pobytu nebo pracovní stáži; absolvování studijního předmětu vyučovaného v cizím jazyce nebo předmětu opírajícím se o studium cizojazyčné literatury a zaměřujícím se na mezinárodní dimenzi v oblasti výchovy ke zdraví; absolvování výukové praxe vedené v cizím jazyce; aktivní účast a vystoupení v cizím jazyce na studentské konferenci; případně jinou adekvátní alternativu jako například absolvování "Massive open online course" (MOOC) pořádaného ve spolupráci se zahraničními partnery a zaměřeného na problematiku výchovy ke zdraví; absolvování virtuální mobility prostřednictvím online výuky vedené zahraničním vyučujícím a/nebo s aktivní účastí zahraničních studentů, prostřednictvím předmětům, které využívají metody "Collaborative Online International Learning" (COIL) atd.
- Literatura
- doporučená literatura
- Sustainable development goals: https://www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals/
- WHO: https://www.who.int/news-room/questions-and-answers/item/health-promotion
- EQUiiP - https://equiip.eu/
- webová rozhraní: https://sugapas.csd.auth.gr/; https://en.unesco.org/themes/education-health-and-well-being; https://www.who.int/news-room/questions-and-answers/item/health-promotion mobilní aplikace: Direct link to Battle4health: https://play.google.com
- CONRAD Howard Leslie a Joseph Francis MEISTER, Teaching Procedures in Health Education, Hassell Street Press, 2021. 166 stran.
- UNESCO - Education for health and well-being https://en.unesco.org/themes/education-health-and-well-being
- Výukové metody
- Kooperativní učení, příprava portfolia, zážitkové aktivity, samostatná četba zadaných studijních materiálů, tvorba myšlenkové mapy, prezentace příkladů dobré praxe, Collaborative Online International Learning (COIL)
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Student prokáže absolvování nejméně jedné z nabízených alternativ nebo navrhne alternativu vlastní. Pro udělení zápočtu bude předem stanoveno kriteriální hodnocení.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/VZB99