PdF:AJ3406 Testování a hodnocení ve výuce - Informace o předmětu
AJ3406 Testování a hodnocení ve výuce anglického jazyka
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium: výuka v blocích. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- No prerequisites or co-requisites needed.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- The course offers basic information about creating and using standardised/nonstandardised language tests for teachers.
- Výstupy z učení
- By the end of this course, participants should be able to demonstrate the following: 1. a working knowledge of a selection testing means that could be used in a classroom setting; 2. confidence in selecting appropriate tools for testing; 3. the ability to evaluate testing tools for specific activities and learner groups.
- Osnova
- Key concepts and qualities of a good test Types of tests and assessment Test analysis Testing techniques and scoring rules Students' original items evaluation Feedback
- Literatura
- doporučená literatura
- HUGHES, Arthur. Testing for language teachers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 251. ISBN 0521484952. info
- neurčeno
- HALADYNA, Thomas M., RODRIGUEZ, Michael, C. Developing and Validating Test Items. Routledge, 2013, 454. ISBN 9780415876056.
- BROWN, H. Douglas a Priyanvada ABEYWICKRAMA. Language assessment : principles and classroom practices. Third edition. Hoboken: Pearson, 2019, xviii, 376. ISBN 9780134860220. info
- MCNAMARA, T. F. Language testing. Oxford: Oxford University Press, 2000, xv, 140. ISBN 0194372227. info
- Výukové metody
- The course will be taught using the following methods: 1. group work; 2. problem-solving; 3. peer evaluation of the presented outcomes; 4. tutor's feedback.
- Metody hodnocení
- Tasks in Moodlinka.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated, or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher.
- Studijní opora
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3729
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: kombinované studium: každý druhý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/AJ3406