CMS09 Praxe kurikula předškolního vzdělávání

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
2 dny (12 hodin). 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Eliška Bařina Barochová (pomocník)
Dana Jakubjanská, DiS. (pomocník)
Garance
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost ověřit nabyté dovednosti projektování předškolního vzdělávání v praxi. Předmět je propojen s předmětem Teorie kurikula předškolního vzdělávání.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: orientovat se v organizaci předškolního vzdělávání v souladu s kurikulárními dokumenty; vysvětlit současné přístupy ke vzdělávání dětí předškolního věku; realizovat vzdělávání podle předem připraveného projektu; reflektovat svoje profesní dovednosti.
Osnova
  • Realizace projektu v rámci dvoudenní praxe a následná reflexe.
Literatura
    povinná literatura
  • Bůžek, A., & Michalík, J., Informatorium (nejen) o právech dítěte. Olomouc: UP Olomouc. 2000
  • KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ a Zora SYSLOVÁ. Individualizace v mateřské škole. První. Praha: Portál, 2015, 182 s. ISBN 978-80-262-0812-9. info
  • GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vydání druhé. Praha: Portál, 2012, 159 stran. ISBN 9788026201069. info
  • HAVLÍNOVÁ, Miluše. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole : rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 220 s. ISBN 8071783838. info
    doporučená literatura
  • PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
  • KOVALIK, Susan a Karen D. OLSEN. Integrovaná tematická výuka : model : výzkum mozku, výukové postupy, příprava kurikula. Translated by Jana Nováčková. Kroměříž: Spirála, 1995, 304 s. ISBN 8090187307. info
Výukové metody
praxe
Metody hodnocení
hodnocení a sebehodnocení praxe
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2024.