FC5066 Školní vzdělávací programy SOU a SOŠ

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 8 hodin. 4 kr. (plus 1 za zk). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Jan Válek, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FC5066/KombiPred01: So 22. 2. 13:00–15:50 učebna 5, So 8. 3. 11:00–13:50 učebna 5, So 22. 3. 9:00–10:50 učebna 5, P. Pecina, J. Válek
FC5066/PrezPred01: Po 17. 2. 11:00–11:50 laboratoř 80, Po 24. 2. 11:00–11:50 laboratoř 80, Po 3. 3. 11:00–11:50 laboratoř 80, Po 10. 3. 11:00–11:50 laboratoř 80, Po 17. 3. 11:00–11:50 laboratoř 80, Po 24. 3. 11:00–11:50 laboratoř 80, P. Pecina, J. Válek
FC5066/PrezSem01: St 19. 2. 16:00–16:50 laboratoř 80, St 26. 2. 16:00–16:50 laboratoř 80, St 5. 3. 16:00–16:50 laboratoř 80, St 12. 3. 16:00–16:50 laboratoř 80, St 19. 3. 16:00–16:50 laboratoř 80, St 26. 3. 16:00–16:50 laboratoř 80, P. Pecina, J. Válek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Po absolvování bude student schopen: - Definovat školní vzdělávací program (ŠVP) a jeho vztah k rámcovému vzdělávacímu programu. - Popíše strukturu a jednotlivé části ŠVP. - Objasní význam jednotlivých částí pro práci učitele. - Definuje metody a postupy realizace rozvoje klíčových kompetencí a průřezových témat ve výuce. - Navrhne a zpracuje strukturu a obsah učební osnovy ŠVP.
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získání vědomostí a dovedností v oblasti přípravy tvorby školních vzdělávacích programů, v oblasti tvorby školních vzdělávacích programů a v oblasti realizace školních vzdělávacích programů v praxi středních odborných škol.
Osnova
  • 1.Úvod do problematiky, struktura a obsah rámcových vzdělávacích programů v odborném vzdělávání. 2.Struktura školního vzdělávacího programu a postup jeho tvorby a inovace. 3.Profil absolventa oboru. 4.Učební plán a učební osnovy. 5.Vzdělávací moduly. 6.Personální a materiální podmínky realizace ŠVP. 7.Realizace klíčových kompetencí. 8.Realizace průřezových témat. 9.Ukázky konkrétních příkladů ŠVP, diskuse. 10. Shrnutí, opakování.
Literatura
    doporučená literatura
  • Pecina, P. Didaktika praktického vyučování technických oborů II. Výuková opora. Brno: PdF MU, 2016.
  • FRIEDMANN, Zdeněk a Pavel PECINA. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 88 s. ISBN 978-80-210-6300-6. info
  • ČADÍLEK, Miroslav a Pavel PECINA. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2008, 110 s. info
Výukové metody
Přednáška, cvičení, konzultace.
Metody hodnocení
Vypracování částí školního vzdělávacího programu v rozsahu 3–5 stran podle pokynů vyučujícího s následnou rozpravou.
Informace učitele
Další informační zdroje: www.nuv.cz
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/FC5066