PdF:FC5810 Exkurze 2 - Informace o předmětu
FC5810 Exkurze 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/2. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC5810/KombiPred01: So 22. 2. 8:00–9:50 učebna 1, So 10. 5. 8:00–9:50 učebna 60, 10:00–11:50 učebna 5, 14:00–15:50 učebna 60, P. Pecina, K. Šmejkalová
FC5810/PrezPred01: Út 8:00–8:50 učebna 3, P. Pecina, K. Šmejkalová
FC5810/PrezSem01: Po 8:00–8:50 učebna 57, P. Pecina, K. Šmejkalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu bude mít student základní znalosti systémů vzdělávání státních institucí, vzdělávacích zařízení, výrobních podniků nebo oborů dle zájmu studenta ve vztahu k jeho možnému zařazení v pracovním či studijním procesu. Student bude schopen aplikovat a interpretovat zkušenosti různých systémů vzdělávání v různých oblastech dle oborů a systémů vzdělávání škol a školských zařízení či podniků, kde bude exkurzi vykonávat a získá kladné postoje ke kreativnosti jako základnímu nástroji ve vzdělávacím procesu. Cíle: Cílem předmětu je seznámit studenty s různými náhledy na vzdělávací proces u různých zaměstnavatelů v různých oborech lidské činnosti a jejich kreativní aplikaci v systému vzdělávání v instituci či podniku (anebo státním zařízení) jejich budoucího pracovního zařazení. Student získá základní dovednosti při aplikaci a interpretaci různých vlivů působících na vzdělávací proces a jeho obohacení ve vztahu k použitelnosti v praxi. Student tak bude připraven k obohacení své pedagogické praxe o zkušenosti z praxe.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- Student si osvojí základní principy plánování exkurze
- Student bude seznámen se zásadami sběru informací
- Student bude seznámen s různými vlivy na edukační procesy
- Student bude schopen interpretovat získané poznatky a zkušenosti
- Student bude schopen řešit jednoduché pedagogické problémy s použitím získaných zkušeností
- Student bude mít pozitivní postoj k přijímání nových informací a zkušeností - Osnova
- • 1. Příprava exkurze • 2. Dokumentace připravované exkurze. • 3. Výběr a zpracování obsahu exkurze. • 4. Plánování efektivnosti exkurze • 5. Vlastní exkurze • 6. Vypracování záznamu, prezentace či dokumentace.
- Literatura
- PECINA, Pavel a Ivo SVOBODA. ASPEKTY UČENÍ V DIDAKTICE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ V KONTEXTU VÝUKOVÝCH METOD. LIFELONG LEARNING – CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, roč. 5/2015, č. 2, s. 172-200. ISSN 1804-526X. URL info
- VETEŠKA, Jaroslav. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. První vydání. [Praha]: Česká andragogická společnost, 2013, 167 stran. ISBN 9788090546004. info
- VETEŠKA, Jaroslav a Tereza VACÍNOVÁ. Aktuální otázky vzdělávání dospělých : andragogika na prahu 21. století. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2011, 208 s. ISBN 9788074520129. info
- FRIEDMANN, Zdeněk. Exkurze jako specifická forma výuky. 1. vydání. Praha: Raabe, 2010, 7 s. Poradce k volbě povolání. ISSN 1801-8440. info
- Výukové metody
- exkurze
- Metody hodnocení
- zpracovaný záznam o exkurzi
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/FC5810