PdF:NJ_D302 Gramatika online - příprava - Informace o předmětu
NJ_D302 Příprava online kurzů
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 3 bloky v pátek. 2 kr. (plus 2 za k). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Helena Hradílková (přednášející)
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Veličková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Helena Hradílková
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_D302/01: So 22. 2. 13:00–15:50 učebna 59, So 8. 3. 13:00–15:50 učebna 59, So 5. 4. 13:00–15:50 učebna 59, So 3. 5. 13:00–15:50 učebna 59, J. Veličková
- Předpoklady
- SOUHLAS
Erforderliches Sprachniveau laut GERR: B1,
erwartet wird aktive Mitarbeit - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (6)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Das Seminar sollte den Studierenden ermöglichen, die Einsicht in die Grundlagen der Erstellung von online Sprachkursen, Testerstellung sowie Übersicht über die wichtigsten Themen der deutschen Grammatik auf den jeweiligen Niveaus des GERRs zu gewinnen und nicht zuletzt die Testerstellung praktisch zu üben.
V semináři se studenti seznámí se zásadami tvorby online jazykových kurzů a online testů. Dále získají přehled o důležitých tématech německé gramatiky na jednotlivých úrovních SERRJ. Součástí kurzu je vytvoření vlastních materiálů pro budoucí online kurz německé gramatiky. - Výstupy z učení
- Die Studenten gewinnen die Einsicht in die Grundlagen der Erstellung von online Kursen, Testerstellung sowie Übersicht über die wichtigsten Themen der deutschen Grammatik auf den jeweiligen Niveaus des GERRs.
V rámci kurzu se studenti seznámí se zásadami tvorby online kurzů, testů, s rozdělením témat gramatiky dle SERR a s možnostmi testování v prostředí IS MU. - Osnova
- 1. Allgeimeine Einfühurng in Themen: Spezifika der online Kursen, Testen und Prüfen, Testerstellung, Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen.
- 2. Erstellung von Unterlagen für den zukünftigen Online-Kurs der deutschen Grammatik.
- 3. Präsentation von ausgearbeiteten Unterlagen und ihre Evaluation.
- 1. Obecný úvod do témat: specifika online kurzů, zásady testování a tvorba testů, Společný evropský referenční rámec pro jazyky.
- 2. Příprava podkladů pro vznik budoucího online kurzu německé gramatiky.
- 3. Prezentace vypracovaných podkladů a jejich evaluace.
- Literatura
- ROCHE, Jörg. Handbuch Mediendidaktik Fremdsprachen. 1. Auflage. Ismaning: Hueber Verlag, 2008, 176 stran. ISBN 9783190217519. URL info
- BOLTON, Sibylle. Mündlich : mündliche Produktion und Interaktion Deutsch : Illustration der Niveaustufen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens : Niveaubestimmungen nach dem Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen : Ergänzung zu Profile deutsch : Authentische. Berlin: Langenscheidt, 2008, 62 s. ISBN 9783468494093. info
- HÖPPNEROVÁ, Věra. Zrádná slova v němčině. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2006, 255 s. ISBN 8086119688. info
- GLABONIAT, Manuela. Profile deutsch : gemeinsamer europäischer Referenzrahmen : Lernzielbestimmungen, Kannbeschreibungen, kommunikative Mittel : Niveau A1-A2, B1-B2, C1-C2. Berlin: Langenscheidt, 2005, 240 s. ISBN 3468494106. info
- RINAS, Karsten. Vorsicht - Fehler! :odstraňujeme nejčastější "české" chyby v němčině. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 189 s. ISBN 80-7238-228-4. info
- ALBERS, Hans-Georg a Sibylle BOLTON. Testen und Prüfen in der Grundstufe : Einstufungstests und Sprachstandsprüfungen : Fernstudieneinheit 7. Edited by Eva-Maria Jenkins. 1. Aufl. Berlin: Lagenscheidt, 1995, 200 s. : i. info
- Výukové metody
- Bekanntmachung mit der relevanten Fachliteratur, Bereitstellung der Testaufgaben, Gruppendiskussion, Evaluation der erarbeiteten Testaufgaben.
/
Studium odborné literatury, příprava testových úloh, skupinová diskuse, evaluace vytvořených testových úloh. - Metody hodnocení
- Vorgelegt werden fertige Aufgaben, die nachher in einen Online-Kurs umgewandelt werden. Der Kurs kann nach eigener Wahl der Teilnehmenden entweder mit einem „Zapocet“ oder einem „Kolokvium“ abgeschlossen werden. Für den "Zapocet" müssen die Studierenden einen Übungstest zu einem grammatischen Thema ausarbeiten. Für das "Kolokvium" müssen zwei grammatische Themen ausgearbeitet werden.
Aktive Mitarbeit im Kurs wird erwartet.
Předložení vypracovaných cvičení pro online kurz. Kurz je dle vlastní volby možno ukončit buď zápočtem nebo kolokviem. Pro získání zápočtu musí studenti vypracovat cvičný test k jednomu gramatickému tématu. Pro získání kolokvia je potřeba vypracovat dvě gramatická témata. Očekává se aktivní účast v kurzu. - Náhradní absolvování
- V případě zahraničního výjezdu je možné předmět absolvovat v~náhradní podobě. Po návratu z~výjezdu je možné absolvovat test a zkoušení potřebné pro pozitivní ukončení kurzu. Podrobnosti k~možnosti absolvovat předmět v~případě výjezdu do zahraničí je potřeba individuálně dohodnout s~vyučujícími.
Studierenden im Auslandsaufenthalt wird der ISP (Individueller Studienplan) anerkannt, und es wird ihnen ermöglicht, die Anforderungen (nach Vereinbarung mit den Dozierenden zu Beginn des jeweiligen Semesters) in Distanzform zu erfüllen. Eine mögliche Anerkennung der Lehrveranstaltung (für einen Kurs an der Gastuniversität) sollte vor Semesterbeginn mit dem/der Lehrenden besprochen werden.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Nähere Informationen zum Kurs entnehmen Sie dem interaktiven Kursplan (Interaktivní osnova).
Die Unterstützung des Lernens und der Selbstreflexion findet während des Unterrichts statt. Außerhalb des Unterrichts haben Studierende die Möglichkeit, ihre Unterrichtende jederzeit über E-Mail, MS-Teams oder das Diskussionsforum des Kurses zu kontaktieren.
Bližší informace ke kurzu najdete v Interaktivní osnově.
Podpora učení a sebereflexe je studujícím kombinované formy studia nabízena během pravidelné výuky. Mimo výuku mají studující možnost kontaktovat vyučující kdykoliv prostřednictvím e-mailu, přes MS-Teams nebo diskusní forum předmětu. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/NJ_D302