PdF:PSVP_Mod5b Specifika role výchovného pora - Informace o předmětu
PSVP_Mod5b Specifika role výchovného poradce2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 8 + 2. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Lenka Ondráčková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PSVP_Mod5b/KombiOst01: Pá 7. 3. 9:00–15:50 učebna 24, Pá 14. 3. 9:00–15:50 učebna 34, L. Ondráčková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Seznámit se podrobněji s rolí výchovného poradce v rámci školního poradenského pracoviště a v systému poradenství, reflektovat dvojakost role učitele a výchovného poradce, seznámit se s etickými nároky profese a odpovídajícími dokumenty, vymezit standardní činnosti výchovného poradce a cílové skupiny jeho působení.
- Osnova
- Vymezení standardních činností výchovného poradce
- Poradenské činnosti (kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, depistáž žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů další péče o tyto žáky, zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, příprava podmínek pro společné vzdělávání nebo integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům. Metodické a informační činnosti, práce s informacemi a důvěrnými daty podle platné legislativy, zákon 110/2019 Sb., GDPR.
- Metody hodnocení
- Úkol: reflexe dominant vlastního působení v roli výchovného poradce, práce s hlavními cílovými skupinami, spolupráce v rámci školního poradenského pracoviště.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/PSVP_Mod5b