PdF:PSVP_ModR2 Reflexe praxe 2 - Informace o předmětu
PSVP_ModR2 Reflexe praxe 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 4 + 1. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Garance
- Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro výchovné poradce (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem je umožnit hlubší analýzu zkušeností, sdílení inspirativní praxe, konfrontaci zkušeností z různých zařízení a formulaci konkrétních možností rozvoje spolupráce škol s akreditovanými ŠPZ. Je současně platformou pro evaluaci a autoevaluaci rozvoje profesních kompetencí vztažených k výkonu standardních činností výchovných poradců v rámci kurzu.
- Osnova
- Seznámení s pracovišti, kde účastníci vykonávali stáže, s průběhem praxí, s možnostmi rozvoje spolupráce škol se ŠPZ. Tematická struktura se opírá o strukturu cílů modulu Praxe – stáže v akreditovaných školských poradenských zařízeních.
- Výukové metody
- Forma výuky je kombinovaná. Přímou výuku představují výukové bloky zahrnující přednášky, interaktivní formy výuky – semináře a workshopy s diskusemi, ukázkami práce, protagonistickou prací, sebezkušenostními technikami a nácvikem dovedností, individuální konzultace a stáže a jejich reflexi. Nepřímá výuka spočívá ve vypracování průběžných zadání uvedených u jednotlivých modulů, např. analýz potřeb školy, školní dokumentace, reflexí praxe, kolegiální zpětné vazby, podnětů pro skupinové diskuse aj. Vždy je tedy zadán konkrétní úkol a pokyny k jeho vypracování, případně sdíleny podklady k jeho vypracování a součástí zadání jsou i jednotlivé fáze vypracování včetně kroků při komunikaci vedené přes interaktivní aplikace Informačního systému MU. Kromě vypracování zadání zahrnuje nepřímá výuka nedílně také konzultace, vedené lektorem daného předmětu písemně nebo ústně se všemi účastníky, a vyhodnocení. Čas vyhrazený pro tuto formu výuky se týká uvedených kroků při vypracování, konzultacích a vyhodnocení úkolů, nezahrnuje samostudium.
- Metody hodnocení
- Po každé stáži účastníci vypracují a odevzdají reflektivní záznam o rozsahu 1 – 2 strany, odevzdají do odevzdávárny předmětu Reflexe praxe v ISu a připraví otázky a komentáře k reflexím kolegů (úkol nepřímé výuky v rozsahu jedné hodiny za semestr).
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/PSVP_ModR2