PdF:PdZ006 The Basics to School Didactics - Informace o předmětu
PdZ006 The Basics to School Didactics
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Oksana Yuriyivna Stupak, Ph.D., DrSc. (cvičící) - Garance
- Mgr. Oksana Yuriyivna Stupak, Ph.D., DrSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Oksana Yuriyivna Stupak, Ph.D., DrSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- - explain basic concepts of didactic and know basic documents school curriculum
- use the information acquired in the subject to expand one’s own perspective of the issues studied
- create a database of basic technical terms and their mutual relationships
- interpret new knowledge
- apply new knowledge and skills in practice - Výstupy z učení
- At the end of this course, students should be able to understand and be able to:
- explain basic concepts of didactic and know basic documents school curriculum
- use the information acquired in the subject to expand one’s own perspective of the issues studied
- create a database of basic technical terms and their mutual relationships
- interpret new knowledge
- apply new knowledge and skills in practice - Osnova
- Fundamental terms.
- Goal,content and teaching methods.
- Forms lessons, resources lessons.
- Evaluation.
- Textbook and teaching materials.
- Literatura
- Connelly, F. M. (2007). (Ed.). The SAGE handbook of curriculum and instruction. Thousand Oaks: SAGE.
- Stigler, J. W., & Hiebert, J. (1999). The teaching gap; Best ideas from the world’s teachers for improving education in the classroom. New York, NY: The Free Press.
- JANÍK, Tomáš. From Content to Meaning: Semantics of Teaching in the Tradition of Bildung-centred Didactics. In J. Novotná & H. Moraová (Eds.). Equity and diversity in elementary mathematics education. Proceedings from International Symposium Elementary Maths Teaching. Praha: PedF UK, 2017, s. 31-41. ISBN 978-80-7290-955-1. info
- Výukové metody
- - theoretical preparation in the form of a lecture with independent study of specialized sources
- Metody hodnocení
- At the oral examination the student randomly selects one of the topics covered in the lectures/seminars, an appropriate response has to be given to the topic and examiner’s possible further questions
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
For Erasmus students only.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/PdZ006