PdF:SP2983 Reflektivní seminář 3 - Informace o předmětu
SP2983 Reflektivní seminář 3
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 bloky pro kombinované studium. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Radmila Dačevová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je propojení teoretických poznatků a možností jejich aplikace v praxi. Cílem je také další sdílení poznatků z praxe. Reflexe zkušeností z praxe, reflexe vlastních přístupů, poznatků a kompetencí, reflexe zpětné vazby provázejícím pedagogem. Studentky a studenti si rozšíří profesní kompetence. Absolvování kurzu je předpokladem pro odpovídající zisk informací a zkušeností v rámci praxe.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student/ka schopen/schopna rozumět obsahu a terminologii speciálněpedagogického terénu; umí uplatnit principy sebereflexe v praxi, zná význam a umí využívat reflektivní psaní.
- Osnova
- Reflexe a zpětná vazba, přínos a význam pro pedagogickou praxe. Reflektivní psaní - využití v praxi. Zpětná vazba. Supervize.
- Literatura
- povinná literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 978-80-210-5497-4. info
- neurčeno
- POKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Cerm, 2004, 300 s. ISBN 8072043307. info
- Výukové metody
- seminář, diskuze, reflexe průběžných záznamů z praxe
- Metody hodnocení
- zápočet za zpracování průběžných záznamů z praxe, reflexe.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/specped
Informace o podmínkách praxí jednotlivých programů a specializací na http://www.ped.muni.cz/specped v sekci Již studuji. Informace k administraci praxe obdrží studující emailem před začátkem praxe. pokyny k administraci jsou rovněž také na webových stránkách katedry. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SP2983