PdF:So203 Soc. ped. praxe - Informace o předmětu
So203 Sociálně pedagogická praxe 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/0/2. 28. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- So201 Sociálně pedagogická praxe 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-SOCP) (2)
- Cíle předmětu
- Tuto část praxe (24 hodin) student*ka stráví na praktické stáži v přímé i nepřímé práci v jedné organizaci, či sociálním podniku v roli pomocného koordinátora, sociálního či mediačního pracovníka apod. Studující se aktivně podílejí na chodu služby/organizace/ instituce. V ideálním případě působí v organizaci v rámci jejího užšího vedení. Na této části praxe studující prohloubí nezbytné dovednosti jako je schopnost pracovat v týmu, vést pedagogické a sociální aktivity s deklarovanými cílovými skupinami (klienty). Na závěr této části praxe si studenti připraví prezentaci svého působení v organizaci dle konkrétních kritérií.
- Výstupy z učení
- Learning outcomes: • Podílet se na realizaci/koordinaci aktivit sociální sljužby/podniku, případně realizovat vlastní námět na konkrétní aktivitu ve spolupráci s organizací praxe • Vést týmy lidí • Připravovat plán aktivit • Podílel se na vytváření projektů a jejich realizaci • Prezentovat výsledky praktické realizace praktické stáž
- Osnova
- Studující mohou tuto část praxe plynule navázat na předchozí „shadowing“. I pro tuto praxi však budou potřebovat nové potvrzení. S garantkou praxe se pak domluví, jakou formou (průběžně, souvisle) bude praxe probíhat. Kde lze praxi absolvovat? Organizace, která je definovaná jako sociální podnik nebo vážně uvažuje o tom sociální podnik založit; organizace působící v sociální sféře. Studující si mohou vybrat z těchto typů zařízení/institucí/ služeb: 1. Domovy pro seniory 2. Sociálně-aktivizační služby 3. Instituce náhradní rodinné péče 4. Sociální podnik pro různé cílové skupiny 5. Škola nebo školské zařízení, ve kterém působí sociální pedagog Co na praxi dělat? Realizovat stávající aktivity organizace, podílet se na vedení těchto aktivit či na vedení organizace. Realizovat a koordinovat vlastní nápady a inovace.
- Literatura
- PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace : jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 3., rozšířené vydání. Praha: Grada publishing, 2015, 159 stran. ISBN 9788024755151. URL info
- Social enterprises : an organizational perspective. Edited by Benjamin Gidron - Yeheskel Hasenfeld. 1st ed. Houndmills: Palgrave Macmillan, 2012, xx, 253. ISBN 9780230358799. info
- DOHNALOVÁ, Marie. Sociální ekonomika, sociální podnikání : podnikání pro každého. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 131 s. ISBN 9788073572693. info
- HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce : strategie efektivního vedení týmů. Translated by Pavla Le Roch. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 189 s. ISBN 8071789836. info
- Výukové metody
- praktická stáž
- Metody hodnocení
- Student*ka připravuje plán aktivit, podílí se na vedení konkrétních projektů, či na vedení realizačních týmů projektů. Studující si připraví komplexní prezentaci svého působení v organizaci, které následně představí kolegům a kolegyním, nezbytnou součástí prezentace je i sebereflexe vlastních silných a slabých stránek.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/So203