PdF:TI0015 VideoED: Tvorba edukačních vid - Informace o předmětu
TI0015 VideoED: Tvorba edukačních videí v teorii a praxi
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 16 hodin přímé výuky. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Ondřej Stejskal (cvičící)
- Garance
- Mgr. Ondřej Stejskal
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
Předmět je vhodný pro úplně začínající, mírně i středně pokročilé v oblasti audiovizuální tvorby. Předmět je primárně určen pro studující učitelských oborů. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/16 - Cíle předmětu
- Předmět cílí na teoretické znalosti v oblasti edukační multimediální tvorby a na praktické dovednosti v procesu tvorby výukových audiovizuálních materiálů. Záměrem je také představit výsledky výzkumů v oboru a jejich navazující principy a předat praktické zkušenosti lidí z praxe. Studenti a studentky projdou celým procesem tvorby (preprodukce, produkce, postprodukce) s cílem vytvořit vlastní výukové video, na které dostanou formativní zpětnou vazbu.
- Výstupy z učení
- Student/ka bude po absolvování předmětu schopen:
- vybrat a vhodnou formu výukového videa a použít navazující principy;
- použít a zhodnotit použití principů tvorby výukového videa;
- připravit obsah výukového videa;
- použít audio a video techniku na mírně pokročilé úrovni;
- vytvořit výukové video;
- vyhodnotit vlastní proces tvorby videa. - Osnova
- Setkání probíhají vždy v Audiovizuálním studiu PdF MU (CVIDOS 4. patro).
- Základní ukotvení v tématu: teorie multimediálního vzdělávání a aktuální výsledky výzkumů, užití videa ve výuce a vhodné vzdělávací formy.
- Preprodukce: zadání úkolu, výběr tématu, klíčové myšlenky, formy výukového videa a příprava podkladů.
- Produkce: audio, video technika a její použití, praktické, vlastní natáčení.
- Postprodukce: základní dovednosti zpracování videomateriálu a vlastní práce.
- Online konzultace: nepovinná konzultace nad zpracovávaným úkolem.
- Závěr: Prezentace videa a formativní zpětná vazba.
- Literatura
- doporučená literatura
- MAYER, E. Richard a Logan FIORELLA. The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Online. Edited by Richard E. Mayer. 3. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. Cambridge Handbooks in Psychology. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1017/9781108894333. info
- EGER, Ludvík. E-learning a jeho aplikace s orientací na vzdělávání a profesní vzdělávání Millennials. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni,, 2020, 294 s. ISBN 978-80-261-0952-5. info
- MAYER, E. Richard. Multimedia Learning. 3. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 2020, 450 s. ISBN 978-1-107-18750-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1017/9781316941355. info
- VALUŠIAK, Josef. Základy střihové skladby. 4., rozš. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2012, 143 s. ISBN 9788073312305. info
- Výukové metody
- - Pravidelné prezenční setkávání a možné online konzultace.
- Samostatná práce v interaktivní osnově.
- Praktické ukázky a cvičení, skupinová práce a diskuze.
- Plnění krátkých průběžných úkolů směřujících k vytvoření výukového videa (závěrečný úkol).
- Prezentace videa, vlastní a vzájemné formativní hodnocení dle zadaných kritérií. - Metody hodnocení
- - Účast na pravidelných prezenčních setkáních (minimální účast jsou 3 setkání ze 4).
- Kolokvium: zpracování závěrečného úkolu, na který bude poskytnuta formativní zpětná vazba a vedena skupinová diskuze.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/TI0015