AJ5_OJDI Language Acquisition and Methodology

Pedagogická fakulta
podzim 2000
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
John Christopher Fennelly, B.A.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úvod do studia metodiky. Zabývá se základními pojmy cizojazyčného vyučování. Přehled nejznámějších metod a pojetí cizojazyčné výuky (včetně audiolingvální metody, humanistických přístupů, komunikativního přístupu). Pozorování a analýza vyučovacího procesu. Základní terminologie. Vyvážený poměr teorie a praxe.
Osnova
  • 1. Vzdělávání učitelů - reflektivní model 2. Motivace - odlišnosti u jednotlivých věkových skupin 3. Styly učení 4. Přehled metod I - audiolingvální metoda, gramaticko-překladová metoda, humanistické přístupy 5. Přehled metod II - Stephen Krashen, komunikativní přístup 6. Komunikativní přístup - nové pohledy 7. Vyučování dětí 8. Vyučovací proces - prezentace a vysvětlení 9. Vyučovací proces - procvičování 10. Vyučovací proces - testy 11. Řízení třídy - úvod 12. Role učitele 13. Používání mateřského jazyka v cizojazyčném vyučování
Literatura
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001.