Pd1Z_PDDH Pedagogical Diagnostics and Evaluation

Faculty of Education
Autumn 2000
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Miroslava Novotná (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Miroslava Novotná
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/15, only registered: 0/15, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Pedagogická diagnostika historický pohled a současné pojetí ped. diagnostiky. Definice ped. diagnostiky, její oblasti a metodologické základy. Diagnostika pedagogického rozvoje žáka. Kognitivní a učevní styl. Diagnostika úrovně a struktury motivačních dispozic žáka. Estotický, tělovýchovný a pracovní rozvoj dětí. Diagnostika třídy, skupiny, dětského kolektivu. Etapy diagnostického procesu. Zpracování,hodnocení a interpretace údajů o třídě. Souhrnné charakteristiky tříd. Speciálně pedagogické příčiny výchovných a vdělávacích obtíží žáka. Pedagogické diagnostické metody, ústní písemné a grafické zkoušky. Kritéria hodnocení a klasifikace Metody rozhovoru, práce s dotazníkem. Didaktický test jako diagnostický nástroj. Standardizované a nestandardizované testy. Příprava testu a způsob jeho vyhodnocení. Hospitační činnost ve třídách prvního stupně. Rozbor hospitační činnosti. Studium dokladů školské dokumentace, konzultace s učiteli.
Literature
  • Pedagogicko psychologická diagnostika žáka (Variant.) : Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. info
  • NOVOTNÝ, Jan, Josef PAVLÍK, Petr KOTYZA and Petr KRÁTKÝ. Diagnostika tělesné zdatnosti, pohybového režimu a zdravotního stavu dětí na školách 2. stupně II (Diagnostics of physical fitness, physical activity and health state in children 12 to 15 yrs aging.). 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 1999, 3 pp. Zdravotně orientovaná tělesná výchova. ISBN 80-210-2246-9. info
  • LECHTA, Viktor. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin: Osveta, 1995, 267 s. ISBN 80-88824-18-4. info
  • PROCHÁZKA, Miroslav. Hudební schopnosti u dětí s dyslexií a jejich diagnostika. 1994, 123 s. info
  • VENGER, Leonid Abramovič. Diagnostika psychického vývinu dieťaťa v predškolskom veku. 1. vyd. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1984, 229 s. info
  • MOJŽÍŠEK, Lubomír. Pedagogická diagnostika : teoretické principy a metody (Přív.) : Pedagogická diagnostika v profesionální orientaci žáků (ZPřív.). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984, 201 s. info
  • STUDENÁ, Alena. Diagnostika žákovských dovedností v jazykovém vyučování. Edited by Lubomír Mojžíšek. 1971, 104 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: seminář bude otevřen při minimálním počtu 8 studentů
The course is also listed under the following terms Autumn 1999.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2000/Pd1Z_PDDH