PdF:PdSZ_TMV Theory and Methodology of Educ - Course Information
PdSZ_TMV Theory and Methodology of Education
Faculty of EducationAutumn 2000
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jarmila Faltýsková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (lecturer)
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D. (alternate examiner)
Mgr. František Horňák (alternate examiner) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová - Prerequisites (in Czech)
- PdSZ_UPD1 Introduction to Pedagogy 1 && PdSZ_UPD2 Introduction to Pedagogy && PdSZ_ODI1 Theory of instruction && PdSZ_ODI2 Theory of instruction
Určeno studentům Pedagogické fakulty jako součást společného základu - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 51 fields of study the course is directly associated with, display
- Syllabus (in Czech)
- 1. Koncepce globální výchovy. 2. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství. 3. Normativní a situační pojetí výchovy. 4. Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické jevy. 5. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. 6. Agresivita a šikana jako výchovné problémy. 7. Rodinné prostředí z hlediska pedagogické diagnostiky. 8. Výchovné činnosti třídního učitele. 9. Pojetí a prostředky alternativní výchovy. 10. Zdravá škola. 11. Hra jako výchovný prostředek. 12. Dítě ve sféře vlivů společenského prostředí. ad. 5. Pedagogická diagnostika výchovných jevů Přehled potenciálních výchovných problémů a jejich příčin. Druhy problémů: neplnění uložených úkolů, často chybějící pomůcky a potřeby požadované učitelem na žácích, nepozornost, agresívní chování, podvádění, hrubé porušování hygienických zásad, nepřiměřené chování, pozdní příchody, pasivita aj.
- Literature
- STŘELEC, Stanislav. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Paido, 1998, 189 stran. ISBN 8085931613. info
- HORKÁ, Hana and Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1998, 101 s. ISBN 8085931540. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 8085931338. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy (Alternative schools). Brno: Paido, 1995, 76 pp. ISBN 80-85931-00 -1. info
- KARNS, Michelle. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem :zásady a cvičení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 151 s. ISBN 80-7178-032-4. info
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- MARÁDOVÁ, Eva, Jana MARHOUNOVÁ, Evžen ŘEHULKA and Stanislav STŘELEC. Kapitoly z rodinné výchovy :pro střední školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1992, 157 s. ISBN 80-85298-84-8. info
- BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi :celistvé a otevřené pojetí výchovy; škola plného života - celý život školou; tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Vyd. 1. Ostrava: Amosium servis, 1992, 303 s. ISBN 80-85498-18-9. info
- Dětská práva : dokumenty a informační materiály o ochraně dětí. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského, 1991, 149 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: přednáška Typ zkoušky: ústní
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Z rozvrhových důvodů zapisuje v každém semestru pouze určená polovina ročníku
- Enrolment Statistics (Autumn 2000, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2000/PdSZ_TMV