PdF:Hi4_APDD Curr. Prob. in Hist. Method. - Course Information
Hi4_APDD Current Problems in History Methodology
Faculty of EducationAutumn 2001
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D.
Department of History – Faculty of Education
Contact Person: Dana Nesnídalová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/24, only registered: 0/24, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/24 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in History (programme PdF, M-ZS4)
- Course objectives (in Czech)
- Aplikace aktivizujících vyučovacích metod v dějepisné výuce: teoretická východiska. Charakteristika a výčet jednotlivých nejfrekventovanějších metod:aktivita,samostatnost a tvořivost učitele a žáků.Na základě zkušeností žáků vytvářet problémové situace,které pomáhají rozvíjet znalostní potenciál žáků a podílejí se na osobnostním rozvoji žáků.Didaktické metody:inscenační,dialogické,projektové,didaktické hry.
- Syllabus (in Czech)
- Aplikace aktivizujících vyučovacích metod v dějepisné výuce: teoretická východiska. Charakteristika a výčet jednotlivých nejfrekventovanějších metod:aktivita,samostatnost a tvořivost učitele a žáků.Na základě zkušeností žáků vytvářet problémové situace,které pomáhají rozvíjet znalostní potenciál žáků a podílejí se na osobnostním rozvoji žáků.Didaktické metody:inscenační,dialogické,projektové,didaktické hry.
- Literature
- MAŇÁK, Josef. Dovednost diagnostikovat tvořivé aktivity žáků (The Skill to Diagnose pupil`s creative activities). In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000, p. 160-163. ISBN 80-85931-87-7. info
- MAŇÁK, josef. Cesta k tvořivé škole. (Ways to the creative schooll). In Cesty k tvořivé škole. Brno: MU v Brně, 1998, p. 14-18. ISBN 80-210-1938-7. info
- MAŇÁK, Josef. Jan Průcha:Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Komenský. Brno: PdF MU v Brně, 1998, roč.122, 7-8, p. 172. ISSN 0323-0449. info
- MAŇÁK, Josef. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků (The development of activity, independence and creativity of students´). 1st ed. Brno: PdF MU, 1998, 143 pp. ISBN 80-210-1880-1. info
- MAŇÁK, Josef. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1998, 134 s. ISBN 8021018801. info
- MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015497. info
- MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 104 stran. ISBN 8021016612. info
- MAŇÁK, Josef. Příprava učitelů na vedení žáků k samostatnosti a tvořivosti (Preparation of teachers for guiding the students to creativity and indipendence). Pedagogická orientace. 1996, vol. 1996, 18-19, p. 33-37. ISSN 1211-4669. info
- JŮVA, Vladimír. Tvořivost v práci učitele a žáka : sborník z celostátního semináře k problematice tvořivosti v práci učitele a žáka, který se konal dne 30.1.1996 na Pedagogické fakultě MU v Brně k 50. výročí založení Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (Creativity in work of teacher and pupil). Edited by Josef Maňák - Vladimír Jůva. 1st ed. Brno: Paido, 1996, 122 pp. 1. verze. ISBN 80-85931-23-0. info
- MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 1993. info
- Problém domácích úkolů na základní škole. Edited by Josef Maňák. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1992, 157 s. ISBN 8021003881. info
- MAŇÁK, Josef. Profesionální praktika z pedagogiky. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1992, 131 s. ISBN 8021004711. info
- JANKOVCOVÁ, Marie, Jiří PRŮCHA and Jiří KOUDELA. Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 8004232094. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: přednáška
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2001/Hi4_APDD