Ma4_BPxP Pedagogická praxe průběžná MA

Pedagogická fakulta
podzim 2001
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
Garance
doc. RNDr. Jiří Hájek, CSc.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Irena Bělohoubková
Předpoklady
NOW( MA4_PDM1 Didaktika matematiky 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je motivace studentů pro jejich budoucí povolání. Teoretický úvod: Hospitace a její místo v pedagogické praxi, registrace sledovaných skutečností a jejich analýza. Komunikativní dovednosti v profesionální výbavě učitele, jazyková kultura projevu. Vypracování studijních příprav podle osnovy, realizace vyučovacích pokusů, následný rozbor. Vlastní hodnocení výstupů studentem v konfrontaci s rozborem provedeným fakultním učitelem či metodikem předmětu.
Osnova
  • Cílem je motivace studentů pro jejich budoucí povolání. Teoretický úvod: Hospitace a její místo v pedagogické praxi, registrace sledovaných skutečností a jejich analýza. Komunikativní dovednosti v profesionální výbavě učitele, jazyková kultura projevu. Vypracování studijních příprav podle osnovy, realizace vyučovacích pokusů, následný rozbor. Vlastní hodnocení výstupů studentem v konfrontaci s rozborem provedeným fakultním učitelem či metodikem předmětu.
Literatura
  • HORKÁ, Hana. Aktuální přístupy ke školní výchově (rozvoj profesionálních kompetencí budoucích učitelů se zvláštním zřetelem k výchovné stránce vyučování). In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1998, s. 58-61. ISBN 80-85931-56-7. info
  • FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
  • PROKOPOVÁ, Alice. Do hlubin učitelovy duše. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 1998. vyd. Brno: Paido, 1998, s. 62-66. Edice pedagogické literatury, 72. publikace. ISBN 80-85931-56-7. info
  • KOLEKTIV a Jaroslav ŘEZÁČ. Hodnocení studentů na souvislé pedagogické praxi jako zpětná vazba. 1. vyd. Brno: PAIDO, 1998, 6 s. ISBN 80-85931-56-7. info
  • BLAŽKOVÁ, Růžena. Matematika. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1998, s. 37-42. ISBN 80-85931-56-7. info
Metody hodnocení
Typ výuky: pedagog. praxe
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2002.