PdF:Pd1Z_SPX1 Souvislá pedagogická praxe I - Informace o předmětu
Pd1Z_SPX1 Souvislá pedagogická praxe I
Pedagogická fakultapodzim 2001
- Rozsah
- 2 týdny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Zemanová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou umístěni u fakultních cvičných učitelů ve dvojicích. Hospitují u učitelů i u sebe navzájem.Studenti jsou celé dva týdny na základní škole a během této doby odučí každý 8 vyučovacích hodin. Doporučujeme 2 hod.Čj, 2 hod.M, l hod. prvouka nebo vlastivěda či přírodověda, po l hod. Hv,Tv a l hod. specializace Aj, dramatická výchova atd. Po celou dobu praxe studenti provádějí asistentské práce, opravují sešity, vykonávají dozory. Podle aktuální situace se účastní třídních schůzek, porad i jiných akcí školy. Studenti zpracovávají podrobné studijní přípravy na vyučovací hodiny, z hospitací pořizují záznamy, založí pedagogický deník. Seznámí se s cíli příslušného ročníku, v němž praktikují. Ve spolupráci s třídním učitelem provedou pedagogicko-psychologickou diagnostiku třídy. Vlastní výuka, kterou student povede, bude jistě poznamenána nejen nedostatkem pedagogických zkušeností, ale také tím, že studenti ještě neabsolvovali didaktiky příslušných předmětů.Proto by první vyučovací hodiny studentů měly mít opakovací a procvičovací charakter. Doporučujeme zařazovat didaktické hry, kvízy a zajímavé aktivity, které mají těžiště v intenzívní komunikaci se žáky a směřují hlavně k tomu, aby se student zbavil komunikačních bariér, aby dokázal žáky zaujmout a navodit jejich vnitřní aktivitu.
- Osnova
- Studenti jsou umístěni u fakultních cvičných učitelů ve dvojicích. Hospitují u učitelů i u sebe navzájem.Studenti jsou celé dva týdny na základní škole a během této doby odučí každý 8 vyučovacích hodin. Doporučujeme 2 hod.Čj, 2 hod.M, l hod. prvouka nebo vlastivěda či přírodověda, po l hod. Hv,Tv a l hod. specializace Aj, dramatická výchova atd. Po celou dobu praxe studenti provádějí asistentské práce, opravují sešity, vykonávají dozory. Podle aktuální situace se účastní třídních schůzek, porad i jiných akcí školy. Studenti zpracovávají podrobné studijní přípravy na vyučovací hodiny, z hospitací pořizují záznamy, založí pedagogický deník. Seznámí se s cíli příslušného ročníku, v němž praktikují. Ve spolupráci s třídním učitelem provedou pedagogicko-psychologickou diagnostiku třídy. Vlastní výuka, kterou student povede, bude jistě poznamenána nejen nedostatkem pedagogických zkušeností, ale také tím, že studenti ještě neabsolvovali didaktiky příslušných předmětů.Proto by první vyučovací hodiny studentů měly mít opakovací a procvičovací charakter. Doporučujeme zařazovat didaktické hry, kvízy a zajímavé aktivity, které mají těžiště v intenzívní komunikaci se žáky a směřují hlavně k tomu, aby se student zbavil komunikačních bariér, aby dokázal žáky zaujmout a navodit jejich vnitřní aktivitu.
- Literatura
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ a Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
- FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: pedagogická praxe
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2001, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2001/Pd1Z_SPX1