Ps5_NEPS Neuropsychology

Faculty of Education
Autumn 2003
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: Renata Buganová
Timetable
Wed 12:00–12:45 učebna 60
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/25
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Základní poznatky z neuropsychologie ve vztahu ke speciální pedagogice
Syllabus (in Czech)
  • Neuropsychologie – předmět, vztah k psychologii a neurologii, koncepce neuropsychologie, problematika lokalizace psychických funkcí, asymetrie, neuropsychologie – výklad afázií, paměti, specifických vývojových poruch učení, základy vyšetření v neuropychologii, principy neuropsychologické rehabilitace
Literature
  • Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie s úvodem do vývojové neurofyziologie. Praha. HaH, 1998
  • KOUKOLÍK, František. Lidský mozek : funkční systémy, normy a poruchy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 359 s. ISBN 80-7178-379-X. info
  • Vybrané přednášky o vztahu mozku a chování. Edited by František Koukolík. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova - Vydavatelství Karolinum, 1995, 141 s. ISBN 80-7066-992-6. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2003, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2003/Ps5_NEPS