PdF:VV5_DIV3 Didaktika Vv 3 - Informace o předmětu
VV5_DIV3 Didaktika Vv 3 - Intermediální výukové modely ve výtvarné výchově
Pedagogická fakultapodzim 2003
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Keprtová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV5_DIV3/1: Čt 11:05–12:45 učebna 18, H. Stehlíková Babyrádová
VV5_DIV3/2: St 9:20–11:00 4008, H. Stehlíková Babyrádová - Předpoklady
- Absolvování předmětu VV5_DIV1,2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Klíčová slova: vývojová stadia a typologie dětského výtvarného projevu, kazuistiky výtvarných prací, rozbor dětské výtvarné práce, výtvarná práce dítěte, pubescenta a adolescenta, symbol v dětském výtvarném projevu, komentář k dětské výtvarné práci, antropologický, filosofický, psychologický (hlubinná psychologie a psychoanalýza) výklad dětské kresby a malby, základní arteterapeutické prvky ve výtvarné práci s dětmi a mládeží
- Osnova
- 1. Vývojová stadia a typologie dětského výtvarného projevu 2. Antropologický, filosofický, psychologický a sociologický výklad DVP 3. Dětský výtvarný projev a umění 4. Základy arteterapie a performativních metod výuky
- Literatura
- Working with children in art therapy (Orig.) : Arteterapie s dětmi. info
- výtvarný projev
- RYBÁŘ, Radovan. Arteterapie. In Psychlogie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. první. Brno: Doplněk, 1999, s. 221-227. ISBN 80-7239-034-1. info
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Symbol v dětském výtvarném projevu. 1. vyd. Brno: Masarykova universita, 1999, 125 s. Spisy pedagogické fakulty, svazek 72. ISBN 80-210-2079-2. info
- JEBAVÁ, Jana. Úvod do arteterapie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 95 s. ISBN 8071843946. info
- Arteterapie s dětmi. Edited by Caroline Caseová - Tessa Dalleyová. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 175 s., [8. ISBN 80-7178-065-0. info
- RICOEUR, Paul. Život, pravda, symbol. Translated by Jan Sokol - Miloš Rejchrt. 2. upr. vyd., 1. vyd. (samiz. Praha: Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1993, 255 s. ISBN 80-85241-32-3. info
- UŽDIL, Jaromír. Čáry, klikiháky, paňáci a auta : výtvarný projev a psychický život dítěte. Vyd. 4. Praha: Státní pedagogické nakl., 1984, 121 s. info
- UŽDIL, Jaromír. Výtvarný projev a výchova. Druhé, doplněné vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978, 333 stran. URL info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro získání zápočtu je třeba předložit a komentovat v rámci skupinové diskuse vlastní pokus vztahující se k tematum probíraným v semináři.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2003, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2003/VV5_DIV3