PdF:VV1MP_VVSD Synkretická dílna - Informace o předmětu
VV1MP_VVSD Synkretická dílna
Pedagogická fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Radka Fajmonová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Synkretické vnímání a vyjadřování (zrak, sluch, hmat, čich, intuice, interorecepce), synkretismus smyslů a umění, příklady uměleckých projektů založených na synkretismu, synkretismus smyslů a akční tvorba, extenze vizuality - její kompenzace v uměleckých činnostech, synkretické etudy: transformace hudby do výtvarného projevu, transformace hmatových počitků do prostorového projevu, transformace pohybu do obrazu a objektu, kinesteticko-haptická instalace, multimediální instalace, metodologie vedení synkretické dílny, dokumentace interdisciplinárních synkretických projektů, prezentace synkretických projektů
- Osnova
- 1. Podstata synkretismu - psychologie, antropologie, teorie umění, pedagogika 2. Fenomén synkretismu v dějinách umění 3. Příklady synkretických uměleckých projektů v umění moderny a postmoderny 4. Synkretické etudy - modelování vlastních projektů, konzultace 5. Práce na rozšířeném návrhu individuálního synkretického projektu 6. Realizace a zhodnocení projektu, dokumentace na digitálních nosičích
- Literatura
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Smyslová iniciace k přirozenému světu. Výtvarná výchova. Praha: PF UK, Praha, 1998, roč. 38, č. 1, s. 5-6. ISSN 1210-3691. info
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Zahrada. 1. vyd. Brno: W-design brno, 1998, 20 s. info
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Pedagogické koncepty v Beuysově díle. Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997, roč. 1997, č. 3, s. 5-7. ISSN 1210-3691. info
- BABYRÁDOVÁ, Hana. Umění jako výzva labyrintu paměti. In Výtvarná výchova a emocionalita. Brno: Český komitét INSEA, 1997, s. 92-100. ISBN INSEA 1997. info
- Metody hodnocení
- Seminář typu dílny, práce na samostatných tvůrčích projektech, podmínkou udělení zápočtu je 60 % účast na seminářích typu dílny, vypracování návrhu a částečná realizace vlastního synkretického projektu v interiéru nebo exteriéru fakulty, pořízení dokumentace na digitálních nosičích.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2004/VV1MP_VVSD