VV1MP_VVSD Synkretická dílna

Pedagogická fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Radka Fajmonová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Synkretické vnímání a vyjadřování (zrak, sluch, hmat, čich, intuice, interorecepce), synkretismus smyslů a umění, příklady uměleckých projektů založených na synkretismu, synkretismus smyslů a akční tvorba, extenze vizuality - její kompenzace v uměleckých činnostech, synkretické etudy: transformace hudby do výtvarného projevu, transformace hmatových počitků do prostorového projevu, transformace pohybu do obrazu a objektu, kinesteticko-haptická instalace, multimediální instalace, metodologie vedení synkretické dílny, dokumentace interdisciplinárních synkretických projektů, prezentace synkretických projektů
Osnova
  • 1. Podstata synkretismu - psychologie, antropologie, teorie umění, pedagogika 2. Fenomén synkretismu v dějinách umění 3. Příklady synkretických uměleckých projektů v umění moderny a postmoderny 4. Synkretické etudy - modelování vlastních projektů, konzultace 5. Práce na rozšířeném návrhu individuálního synkretického projektu 6. Realizace a zhodnocení projektu, dokumentace na digitálních nosičích
Literatura
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Smyslová iniciace k přirozenému světu. Výtvarná výchova. Praha: PF UK, Praha, 1998, roč. 38, č. 1, s. 5-6. ISSN 1210-3691. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Zahrada. 1. vyd. Brno: W-design brno, 1998, 20 s. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Pedagogické koncepty v Beuysově díle. Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997, roč. 1997, č. 3, s. 5-7. ISSN 1210-3691. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Umění jako výzva labyrintu paměti. In Výtvarná výchova a emocionalita. Brno: Český komitét INSEA, 1997, s. 92-100. ISBN INSEA 1997. info
Metody hodnocení
Seminář typu dílny, práce na samostatných tvůrčích projektech, podmínkou udělení zápočtu je 60 % účast na seminářích typu dílny, vypracování návrhu a částečná realizace vlastního synkretického projektu v interiéru nebo exteriéru fakulty, pořízení dokumentace na digitálních nosičích.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2004/VV1MP_VVSD