PdF:ZS1BP_VVP2 VVP - plošné - Informace o předmětu
ZS1BP_VVP2 výtvarné vyjadřovací prostředky 2
Pedagogická fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Jiří Eliška (cvičící)
MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
doc. ak. mal. Blanka Růžičková (cvičící)
doc. PaedDr. Jiří Vaněk (cvičící)
Mgr. Petra Vláčilová (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. - Rozvrh
- Út 13:45–18:45 učebna 9, Út 13:45–18:45 učebna 18, Út 13:45–18:45 učebna 14, Út 13:45–18:45 učebna 13
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cíle: - seznámení s výrazovými možnostmi výtvarných médií dvojdimenzionálního zobrazování: A/ prostřednictvím praktických výtvarných aktivit B/ příklady z umělecké tvorby C/ příklady výtvarných činností dětí - osvojení si elementárních výtvarných dovedností a jejich aktivní využití ve vlastní tvorbě - osvojení si termonologie z oblasti sledovaných výtvarných vyjadřovacích prostředků
- Osnova
- Výtvarné vyjadřovací prostředky lineárního zobrazování - experimenty s různými materiály a instrumenty, zkoumání výrazových vlastností lineárního zobrazování, kreslířské a grafické ztvárnění ploch a objemů, variabilita výtvarných médií. Výtvarné vyjadřovací prostředky malby - experimenty s různými materiály a instrumenty, zkoumání výrazových účinků malby, variabilita výtvarných médií. Další prostředky dvojdimenzionálního zobrazování: frotáž, koláž, dekoláž, froasáž, asambláž, mozaika, grafiti, fotografie... Osvojování výtvarných technik vždy spojovat s hledáním a hodnocením jejich výrazu ve vztahu k výběru námětu, k záměrům tvůrce a způsobu výtvarné realizace. Sledovat vliv kreslířské typologie na výběr výtvarných vyjadřovacích prostředků.
- Metody hodnocení
- - aktivní účast na seminářích, realizace všech zadaných úkolů - splnění praktických domácích úkolů (ověření elementárních výtvarných dovedností a výtvarného myšlení studenta)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2004/ZS1BP_VVP2