FJ2BP_FDI1 Didaktika I.

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Mgr. Pavla Kellnerová (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
Út 14:35–16:15 učebna 56
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je orientace v lingvodidaktické problematice na úrovni teoretické a praktické. Studenti se seznámí se základní terminologií, stručným vývojem metod cizojazyčného vyučování a současných tendencí v koncepci komunikativní výuky cizích jazyků. Nedílnou součástí předmětu jsou dokumenty Rady Evropy k jazykovému vyučování.
Osnova
  • 1. Pojetí didaktiky cizích jazyků. 2. Disciplíny související s didaktikou cizích jazyků. 3. Didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům. 4. Hlavní činitelé cizojazyčné výuky. 5. Cíle a obsah vyučování cizím jazykům. 6. Vývoj didaktických teorií a směrů. Komunikativní přístup a jeho tendence. 7. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 8. Evropské jazykové portfolio.
Literatura
  • CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • CHODĚRA, R., RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století, I. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999. 163 s. ISBN 80 7042 157 6.
  • MOIRAND, S. Enseigner a communiquer en langue étrangere. 1. vyd. Paris : Hachette, 1990. 188 s. ISBN 2 01 0169654.
  • Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 267 s. ISBN 80-244-0404-4.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích. Test na témata probraná během semestru. Minimální úspěšnost testu je 70%.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2006.