PdF:FJ2BP_FJC3 Jazyková cvičení III - Informace o předmětu
FJ2BP_FJC3 Jazyková cvičení III
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ2BP_FJC3/01: St 7:40–9:15 učebna 56, Čt 13:45–15:20 učebna 5
FJ2BP_FJC3/02: St 17:10–18:45 učebna 56, Čt 9:20–11:00 učebna 60 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předpoklad: FJ2BP_FJC1, FJ2BP_FJC2 - Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Třetí část kurzu praktického jazyka předpokládá počáteční úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovedností B2. Vedle jazykových cvičení, která aplikují gramatické a lexikální struktury na různých komunikativních situacích, je kladen důraz na francouzský jazyk v kontextu sociálním a kulturním (např. galicismy, různé jazykové roviny apod.). Prohlubují se znalostí jazyka na základě různých textů s cílem osvojení techniky psaní resumé. Vyučuje se nadále podle učebnice Francouzština pro pokročilé (lekce 18-22). Po každé lekci jsou ověřovány dosažené znalosti a dovednosti testem.
- Osnova
- 1. Podmínkové věty. Vyjádření podmínky skutečné, neskutečné v přítomnosti a minulosti. Použití konjunktivu. 2. Vztažné věty. Jednoduché a složené formy. Slovosled vztažné věty. 3. Dělivý člen. Zájmenná příslovce. Rozdíly u os. zájmen a zájmenných příslovcí. 4. Příslovečné věty: časové, přípustkové, účinkové, účelové. 5. Jmenné formy slovesa: infinitiv, příčestí minulé, příčestí přítomné, přechodník. 6. Resumé.
- Literatura
- TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
- ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
- DESCOTES-GENON, Ch. a kol. LExercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
- GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
- KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
- Metody hodnocení
- Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky budou mít vliv na získání zápočtu. Zápočet: Napíší-li studenti průběžné testy minimálně na 70% dohromady, získají zápočet; v opačném případě píší jeden test ze všech probraných lekcí a musí získat rovněž 70%.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/FJ2BP_FJC3