PdF:SV4BP_CJN2 Cizí jazyk B - německý - Informace o předmětu
SV4BP_CJN2 Cizí jazyk B - německý
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
- Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: PhDr. Marie Mészárosová - Rozvrh
- St 7:40–9:15 učebna 41
- Předpoklady
- Předmět Cizí jazyk B-německý navazuje na předmět Cizí jazyk A-německý. Předpokladem je tedy úspěšné absolvování tohoto předmětu /Cizí jazyk A-německý/.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Cíle předmětu
- Předmět Cizí jazyk B - německý navazuje na předmět Cizí jazyk A - německý.Cílem výuky tohoto předmětu je: Porozumět autentickým německým textům s náročnější a speciálnější slovní zásobou,se složitějšími syntaktickými a myšlenkovými konstrukcemi /ve srovnání s texty předmětu Cizí jazyk A - německý/, používat různé styly čtení, určit klíčové výpovědi a hlavní myšleny textu, orientovat se v něm a najít potřebné informace. Porozumět rozhovorům a delším souvislým promluvám- referát nebo projev, naučit se strategie poslechu. S použitím literatury připravit krátký referát s následnou diskusí, účastnit se diskusí a rozhovorů k zadaným tématům vést diskusi. Vypracovat písemné resumé a anotaci k zadanému textu, napsat jednoduchou žádost a formální dopis /jednoduchý formální text/.
- Osnova
- Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: 1., 2., 3. Woche:Wünsche und Wirklichkeit: Konjunktiv beim Sprechen und Schreiben benutzen, sich über Wünsche und irreale Vorstellungen äußern- Gegenwart und Vergangenheit,Bedingungssätze,höfliche Bitte. 4.,5., 6. Woche: Sport, Gesundheit und Ernährung, neue Berufe und Ideen: über erfolgreiche Berufsideen berichten, Diskussion Pro und Contra, Interview und Radionachrichten hören, indirekte Fragesätze bilden, Passiv benutzen 7., 8., 9. Woche: Politik und die neueste Geschichte: über die Geschichte lesen und sprechen, Plusquamperfekt benutzen, Annahmen über die Zukunft - Futur, eine Wahlrede hören, eine Statistik verstehen, erklären und kommentieren 10., 11. 12.Woche: Musik, Film, Theater,Literatur:Dürrenmatt: Der Besuch der alten Dame - eine Inhaltsangabe,über kulturelle Veranstalltungen berichten,Partizipien und partizipiale Konstruktionen bilden,indirekte Rede
- Literatura
- Aufderstrasse, H., Muller J., Storz, T. Delfin Lehrbuch, Teil 2, Max Hueber Verlag, 2002
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: jazykova cvičení. Zkouška písemná i ústní.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru pruběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.) jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/SV4BP_CJN2