PdF:SZ7MP_ODI1 Obecná didaktika - Informace o předmětu
SZ7MP_ODI1 Obecná didaktika
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc. (přednášející)
doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. (přednášející)
PaedDr. Danuše Filipinská (náhr. zkoušející)
PaedDr. Marta Holasová, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Mgr. Miroslav Janda (náhr. zkoušející)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (náhr. zkoušející)
PaedDr. Alexandr Polák (náhr. zkoušející)
Mgr. Pavlína Trnková (náhr. zkoušející)
PaedDr. Jiří Valla (náhr. zkoušející) - Garance
- prof. PhDr. Oldřich Šimoník, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7MP_ODI1/01: Čt 9:20–10:05 učebna 50
SZ7MP_ODI1/02: Čt 10:15–11:00 učebna 50
SZ7MP_ODI1/03: Čt 11:05–11:50 učebna 50 - Předpoklady
- Úspěšné absolovování předmětu Úvod do didaktiky
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obecná didaktika.
- Osnova
- Výukové strategie. Hodnocení žáků.
- Literatura
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 stran. ISBN 8073150395. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : pracovní verze pro potřeby pilotních škol. Edited by Jan Tupý - Jaroslav Jeřábek. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2002, 142 s. info
- Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání. Pilotní verze. Praha : VÚP, 2004. 96 s. Dostupné též na http://www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=10
- Metody hodnocení
- Ústní nebo písemná zkouška. OTÁZKY :1. Rámcový vzdělávací program (RVP): systém kurikulárních dokumentů, principy RVP. * 2. RVP : Pojetí a cíle vzdělávání, klíčové kompetence. * 3. RVP : Vzdělávací oblasti. * 4. RVP : Průřezová témata. * 5. Školní vzdělávací program, tvorba. * (* RVP podle studijního zaměření studenta : Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání nebo Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání.) 6. Klasifikace výukových metod; výběr metod. 7. Vysvětlování, vyprávění, přednáška. 8. Práce s textem. 9. Rozhovor. 10. Metody názorně demonstrační. 11. Metody dovednostně-praktické. 12. Metody diskusní; metody heuristické, řešení problémů. 13. Metody situační, inscenační; didaktické hry. 14. Frontální výuka; skupinová a kooperativní výuka; partnerská výuka; individuální a individualizovaná výuka; samostatná práce žáků. 15. Rozvíjení kritického myšlení. 16. Brainstorming a brainwriting. 17. Projektová výuka. 18. Výuka dramatem. 19. Učení v životních situacích. 20. Výuka podporovaná počítačem. 21. Účel, principy a metody hodnocení žáků. 22. Diagnostické metody používané při hodnocení žáků. 23. Klasifikace, klasifikační stupnice. Klady a nedostatky. 24. Slovní hodnocení. Klady a nedostatky. 25. Příprava na vyučovací hodinu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/SZ7MP_ODI1