ZS1MK_RDL1 Dětská literatura 1 - Rj

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/0/4. 4. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Jarmila Krystýnková, CSc.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Jarmila Krystýnková, CSc.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit s vynikajícími díly ruské dětské literatury, zdůraznit význam tvorby ruských klasiků v estetické a etické výchově dítěte.
Osnova
  • 1. Význam studia dětské literatury pro učitele. 2. Didaktická a estetická funkce dětské literatury. 3. Pohádka lidová a autorská. 4. Ruská klasická literatura jako předmět dětského čtení. 5. Básně N. A. Někrasova o dětech. 6. Básně A. S. Puškina, M. J. Lermontova, F. I. Ťutčeva a výchova vztahu k přírodě. 7. Povídky pro děti L. N. Tolstého a A. P. Čechova.
Literatura
  • ALEKSEJEVA, O. V. Dětskaja literatura. Moskva: Učpedgiz, 1960. 423s. A09686. Dětskaja literatura. Statji, issledovanija, literaturnyje portrety. Moskva: Dětskaja literatura, 1972. 319s. 615-72.
  • Dětskaja literatura. Sbornik statěj. Moskva: Dětskaja literatura, 1973. 318s. D 101(03)73 612-73.
  • PETROV, S. M. Istorija russkoj literatury XIX věka (pěrvaja polovina). Moskva: Prosvěščenije, 1973. 576s. M 103(03)-73.
Metody hodnocení
Přednáška. Zápočet. Písemná analýza jednoho z děl určených dětem (L. N. Tolstoj, A. P. Čechov, N. A. Někrasov aj.) z hlediska plnění estetické a didaktické funkce. Rozsah 5-10 str.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.