PdF:AJB_OSJA Osvojování jazyka - Informace o předmětu
AJB_OSJA Osvojování jazyka
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace - 1. stupeň ZŠ (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství cizích jazyků pro základní školy - angličtina (program PdF, B-ZS)
- Cíle předmětu
- Language Acquisition is a relatively new field of study which seeks to understand the processes of learning a native (FLA - First Language Acquisition) or a second language (SLA - Second Language Acquisition). An understanding of second language acquisition is extremely useful for language teachers as it can help them develop appropriate instructional strategies. The seminar focuses on the key concepts of SLA and their application in the language classroom.
- Osnova
- 1. Introduction, aims and objectives, basic terminology, research projects. 2. Learning a first language. 3. Early childhood bilingualism 4. Approaches to explaining second language learning 5. Stephen Krashen and his language acquisition model. 6. Factors influencing language acquisition. Good language learner. 7. Learning styles 8. Learner language 9. Learning strategies 10. Research presentations
- Literatura
- LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. Oxford: Oxford University Press, 1993, xv, 135. ISBN 0194371697. info
- LOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 197 s. ISBN 8022320692. info
- ELLIS, Rod. Second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1997, x, 147 s. ISBN 0-19-437212-X. info
- OXFORD, Rebecca L. Language learning strategies :what every teacher should know. Boston: Heinle & Heinle, 1990, xxii, 342. ISBN 0-8384-2862-2. info
- SINCLAIR, Barbara a Gail ELLIS. Learning to learn English : a course in learner training : teacher's book. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, vi, 154. ISBN 0521338166. info
- ELLIS, Gail a Barbara SINCLAIR. Learning to learn English : a course in learner training : learner's book. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, viii, 118. ISBN 0521338166. info
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1.100% attendance 2.active participation in seminars and in discussion forums in moodlinka 3.seminar paper based on research
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=448
blokova vyuka: sobota 30. zari 2006 patek 12. ledna 2007 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/AJB_OSJA