PdF:FJ2BP_FJC1 Jazyková cvičení 1 - Informace o předmětu
FJ2BP_FJC1 Jazyková cvičení 1
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ2BP_FJC1/01: Po 16:10–17:50 učebna 56
FJ2BP_FJC1/02: Út 9:45–11:25 učebna 56
FJ2BP_FJC1/03: Út 11:35–13:15 učebna 56
FJ2BP_FJC1/04: St 9:45–11:25 učebna 56
FJ2BP_FJC1/05: St 13:25–15:05 učebna 56
FJ2BP_FJC1/06: Čt 9:45–11:25 učebna 56 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Kurz předpokládá počáteční úroveň receptivních dovedností B2 a úroveň produktivních dovedností B1. Na základě učebnice Francouzština pro pokročilé (lekce 1-7) se sjednocují a upevňují jazykové znalostí. Gramatické a lexikální struktury v učebnici jsou procvičovány na různých komunikativních situacích prostřednictvím doplňujících cvičení, která jsou zaměřena na rozvoj receptivních a produktivních dovedností a na ústní interakci. Ve všech navazujících částech praktického jazyka jsou uplatňovány principy komunikativního přístupu tak, aby kurz zároveň sloužil pro budoucí lektory jako model pro vlastní učení. Po každé lekci následuje test na probrané učivo.
- Osnova
- 1. Tázací věty. 2. Záporné věty. 3. Rod a číslo podstatných a přídavných jmen. Výjimky při tvoření množného čísla. 4. Osobní zájmena. Odlišnosti mezi použitím v češtině a francouzštině. 5. Minulý čas. Kombinace použití passé composé a imperfekta v souvislém textu.
- Literatura
- TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
- ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
- DESCOTES-GENON, Ch. a kol. L'Exercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
- GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
- KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
- Metody hodnocení
- Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky budou mít vliv na získání zápočtu. Zápočet: Napíší-li studenti průběžné testy minimálně na 70% dohromady, získají zápočet; v opačném případě píší jeden test ze všech probraných lekcí a musí získat rovněž 70%.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/FJ2BP_FJC1