PdF:FJ2MP_VPx3 Výuková praxe 3 - Informace o předmětu
FJ2MP_VPx3 Výuková praxe 3
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Čtyřtýdenní souvislá pedagogická praxe je završující forma praktické přípravy studentů učitelství a má komplexní charakter. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole. Praxe přispívá k rozvoji všech profesních kompetencí učitele.
- Osnova
- Studenti praktikují na škole denně minimálně 6 h. Účastní se náslechů, konají vlastní vyučující výstupy (15 až 20 z každého aprobačního předmětu, celkem nejméně 30). Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod.
- Literatura
- BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
- FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
- MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
- NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
- PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
- Metody hodnocení
- K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje a dá na závěr praxe podepsat cvičnému učiteli. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Dva metodické listy na problematiku týkající se řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, mluvený a psaný projev) s vlastními poznámkami o průběhu ve výuce. 4. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe ve francouzském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/FJ2MP_VPx3