PdF:FJ2RC_DID2 Didaktika 2 - Informace o předmětu
FJ2RC_DID2 Didaktika 2
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0/30. 10 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Mgr. Pavla Kellnerová (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Francouzský jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku a formy nácviku výuky jazykových prostředků v jazykové třídě. Po krátkém teoretickém úvodu je vždy věnována pozornost dílčím aspektům, typologii cvičení a aktivizujícím prostředkům. Součástí seminářů je také práce s Rámcovým vzdělávacím programem a přípravou Školního vzdělávacího programu.
- Osnova
- 1. Gramatika: Definice a role gramatiky v různých metodách. Uvádění nové látky. Konceptualizace. Lexikalizace gramatiky. Detekce a opravování chyb. 2. Slovní zásoba: Druhy slovní zásoby. Metody nácviku, prezentace, predikce, kontextualizace. Nesnáze při osvojování (interference, divergence, konvergence). Gramatikalizace lexika. 3. Zvuková stránka jazyka: Požadavky na aktivní osvojení zvukové podoby jazyka. Princip ústní báze. 4. Pravopis. Funkce a cíle. Typy cvičení. Diktát. Diferenciace chyb.
- Literatura
- CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- CUQ, J.-P. Une introduction la didactique de la grammaire en français langue étrangere. 1. vyd. Paris : Didier/Hatier, 1996. 127 s. ISBN 2-278-04568-7.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- PENDANX, M. Les activités d'apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- TREVILLE, M.-C., DUQUETTE, L. Enseigner le vocabulaire français. 1. vyd. Paris : Hachette, 1996. 188 s. ISBN 2-01-15-5001-7.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích. Test na témata probraná během semestru. Minimální úspěšnost testu je 70%.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/FJ2RC_DID2