Pd1Z_SPX3 Souvislá pedagogická praxe III

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
3 týdny. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iveta Raková (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Souvislá pedagogická praxe III navazuje na souvislou praxi ve 4. ročníku studia. Studenti již mají určité zkušenosti z práce s dětmi. Praxe by měla vést k upevňování a rozvíjení všech kompetencí, které byly uvedeny v programu Souvislé pedagogické praxe I a II, a k jejich postupné gradaci. Studenti by měli realizovat náročnější vyučovací formy, jako je např. vycházka nebo beseda. Měli by být schopni provádět analýzu výsledků vyučování, která bude směřovat ke zkvalitnění vlastní činnosti.
Osnova
  • Stručný sylabus Studenti : - Hospitují u cvičného učitele. Pozorují třídu jako celek i děti individuálně. Seznamují se s prostředím školy, s jejím vybavením apod. - Odučí 15 vyučovacích hodin z předmětů zadaných garanty praxe nebo oborovými didaktiky. Zaměří se na organizaci skupinové práce se žáky, na provádění frontálních činností laboratorního charakteru. Pracují s didaktickou technikou. - Realizují se žáky vycházku a besedu. - Uplatňují diferencovaný přístup k integrovaným žákům se specifickými vývojovými poruchami učení a chování - Dodržují hygienické zásady, zařazují relaxační a kompenzační cvičení, hry - Vedou pedagogický deník, který obsahuje záznamy z hospitací, přípravy na vyučovací hodiny a jejich rozbory, výsledky diagnostiky žáků aj. - Opravují sešity, chystají pomůcky pro výuku, vykonávají dozory o přestávkách a musí se účastnit veškerého dění ve škole, pokud bude probíhat v době jejich praxe (pedagogické porady
Metody hodnocení
Typ výuky: pedagog. praxe Požadavky k ukončení: splnění úkolů zadávaných na praxi (viz sylabus), přihlíží se k hodnocení fakultního cvičného učitele.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007.