PdF:Pd1Z_SPX3 Souvislá pedagogická praxe III - Informace o předmětu
Pd1Z_SPX3 Souvislá pedagogická praxe III
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 3 týdny. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iveta Raková (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Souvislá pedagogická praxe III navazuje na souvislou praxi ve 4. ročníku studia. Studenti již mají určité zkušenosti z práce s dětmi. Praxe by měla vést k upevňování a rozvíjení všech kompetencí, které byly uvedeny v programu Souvislé pedagogické praxe I a II, a k jejich postupné gradaci. Studenti by měli realizovat náročnější vyučovací formy, jako je např. vycházka nebo beseda. Měli by být schopni provádět analýzu výsledků vyučování, která bude směřovat ke zkvalitnění vlastní činnosti.
- Osnova
- Stručný sylabus Studenti : - Hospitují u cvičného učitele. Pozorují třídu jako celek i děti individuálně. Seznamují se s prostředím školy, s jejím vybavením apod. - Odučí 15 vyučovacích hodin z předmětů zadaných garanty praxe nebo oborovými didaktiky. Zaměří se na organizaci skupinové práce se žáky, na provádění frontálních činností laboratorního charakteru. Pracují s didaktickou technikou. - Realizují se žáky vycházku a besedu. - Uplatňují diferencovaný přístup k integrovaným žákům se specifickými vývojovými poruchami učení a chování - Dodržují hygienické zásady, zařazují relaxační a kompenzační cvičení, hry - Vedou pedagogický deník, který obsahuje záznamy z hospitací, přípravy na vyučovací hodiny a jejich rozbory, výsledky diagnostiky žáků aj. - Opravují sešity, chystají pomůcky pro výuku, vykonávají dozory o přestávkách a musí se účastnit veškerého dění ve škole, pokud bude probíhat v době jejich praxe (pedagogické porady
- Metody hodnocení
- Typ výuky: pedagog. praxe Požadavky k ukončení: splnění úkolů zadávaných na praxi (viz sylabus), přihlíží se k hodnocení fakultního cvičného učitele.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/Pd1Z_SPX3