PdF:RV2MP_DR3 Didaktika rod. výchovy 3 - Informace o předmětu
RV2MP_DR3 Didaktika rodinné výchovy 3
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miloslava Marková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na předměty Didaktika rodinné výchovy 1 a 2. Završuje didaktickou přípravu budoucích učitelů rodinné výchovy a výchovy ke zdraví. Cílem předmětu je psychodidaktická aplikace teoretických poznatků do praktické roviny. Důraz je kladen na reflexi a evaluaci vyučovacích pokusů studentů během studijní pedagogické praxe a na získání nebo prohloubení praktických zkušeností a dovedností pro práci s žáky základní školy. Součástí je programování učiva na základní škole.
- Osnova
- Základní témata: 1. Reflexe pedagogické praxe 2. Příprava tématického plánu 3. Příprava učitele na vyučování. Motivace žáků. Aktivizující metody ve výuce rodinné výchovy a výchovy ke zdraví 4. Aplikace výukových metod na učivu rodinné výchovy a výchovy ke zdraví 5. Využití skupinového vyučování v rodinné výchově a výchově ke zdraví 6. Pozorování a analýza hodiny rodinné výchovy, výchovy ke zdraví 7. Sebereflexe studentů 8. Reflexe a evaluace pregraduální oborové přípravy 9. Formulace, resp. modifikace profilu učitele rodinné výchovy a výchovy ke zdraví
- Literatura
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006, 311 s. ISBN 8073670593. info
- PIKE, Graham a David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 235 s. ISBN 80-7178-474-5. info
- PIKE, Graham a David SELBY. Cvičení a hry pro globální výchovu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 253 s. ISBN 80-7178-369-2. info
- PORTMANN, Rosemarie. Hry pro posílení psychické odolnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 103 s. ISBN 80-7178-331-5. info
- Standard základního vzdělávání : včetně Pokynu MŠMT ČR k využití Standardu základního vzdělávání, Doplňku ke Standardu základního vzdělávání. Praha: Fortuna, 1999, 55 s. ISBN 8071686026. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/RV2MP_DR3