PdF:SC4MK_PPD Ped. - psych. diagnostics - Course Information
SC4MK_PPD Pedagogical and psychological diagnostics
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jana Veselá, PhD. (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Jana Veselá, PhD.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování kognitivní,vývojové psychologie a sociální psychologie.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Education (programme PdF, N-PD)
- Social Education (programme PdF, N-PD, specialization Čtvrtý modul)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti se seznámí s možnostmi a úskalím pedagogicko-psychologické diagnostiky, se zásadami práce s diagnostickými metodami, s užitím diagnostických metod u jednotlivých klientů. Vybrané metody si v semináři osobně vyzkouší
- Syllabus (in Czech)
- Diagnostická činnost a diagnostická metoda; předmět a subjekt diagnostiky, vztah pedagogické a pedagogickopsychologické diagnostiky Hlavní kategorie proměnných v diagnostice Zásady práce s diagnostickými metodami Užití diagnostiky v praxi; cíle a postupy, strategie Základní vlastnosti testů Klasifikace diagnostických metod 1) Klinické metody: a) Pozorování b) Rozhovor (fáze rozhovoru, techniky vedení rozhovoru, technika kladení otázek, technika jednoduché akceptace, technika zachycení a objasnění, technika parafrázování, technika interpretace, technika ujištění, technika používání pomlk, registrace rozhovoru, anamnéza) c) Analýza spontánních produktů 2) Testové metody: a) Výkonové testy: testy inteligence (jednodimenzionální testy inteligence, komplexní testy inteligence) testy speciálních schopností a psychických funkcí, testy paměti, zkoušky kreativity, zkoušky parciálních a kombinovaných schopností, testy technických schopností, testy verbálních a matematických schopností, testy uměleckých schopností, testy organicity, testy vědomostí b) Testy osobnosti: projektivní metody, verbální projektivní metody, grafické projektivní metody, manipulační projektivní metody, objektivní testy osobnosti, dotazníky (jednorozměrné dotazníky, vícerozměrné dotazníky), posuzovací stupnice (sebeposuzovací stupnice, objektivní posuzovací stupnice) Nové trendy v diagnostice Statistické postupy uplatňované v diagnostické praxi (popisná statistika, deskriptivní statistika, statistické vyjádření vztahů)
- Assessment methods (in Czech)
- písemná zkouška;seminární práce;analýza dokumentu
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/SC4MK_PPD