SC4MK_PPD Pedagogical and psychological diagnostics

Faculty of Education
Autumn 2006
Extent and Intensity
0/0/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Jana Veselá, PhD. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Jana Veselá, PhD.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Zuzana Nováčková
Prerequisites (in Czech)
Absolvování kognitivní,vývojové psychologie a sociální psychologie.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí s možnostmi a úskalím pedagogicko-psychologické diagnostiky, se zásadami práce s diagnostickými metodami, s užitím diagnostických metod u jednotlivých klientů. Vybrané metody si v semináři osobně vyzkouší
Syllabus (in Czech)
  • Diagnostická činnost a diagnostická metoda; předmět a subjekt diagnostiky, vztah pedagogické a pedagogickopsychologické diagnostiky Hlavní kategorie proměnných v diagnostice Zásady práce s diagnostickými metodami Užití diagnostiky v praxi; cíle a postupy, strategie Základní vlastnosti testů Klasifikace diagnostických metod 1) Klinické metody: a) Pozorování b) Rozhovor (fáze rozhovoru, techniky vedení rozhovoru, technika kladení otázek, technika jednoduché akceptace, technika zachycení a objasnění, technika parafrázování, technika interpretace, technika ujištění, technika používání pomlk, registrace rozhovoru, anamnéza) c) Analýza spontánních produktů 2) Testové metody: a) Výkonové testy: testy inteligence (jednodimenzionální testy inteligence, komplexní testy inteligence) testy speciálních schopností a psychických funkcí, testy paměti, zkoušky kreativity, zkoušky parciálních a kombinovaných schopností, testy technických schopností, testy verbálních a matematických schopností, testy uměleckých schopností, testy organicity, testy vědomostí b) Testy osobnosti: projektivní metody, verbální projektivní metody, grafické projektivní metody, manipulační projektivní metody, objektivní testy osobnosti, dotazníky (jednorozměrné dotazníky, vícerozměrné dotazníky), posuzovací stupnice (sebeposuzovací stupnice, objektivní posuzovací stupnice) Nové trendy v diagnostice Statistické postupy uplatňované v diagnostické praxi (popisná statistika, deskriptivní statistika, statistické vyjádření vztahů)
Assessment methods (in Czech)
písemná zkouška;seminární práce;analýza dokumentu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught each semester.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/SC4MK_PPD