SP3BP_PRPR Profesní příprava

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Předpoklady
Profesní poradenství Vymezení cílů a úkolů profesního poradenství v práci s handicapovanými, jejich specifika, úkoly výchovného poradce na speciálních školách Legislativa Základní právní normy dotýkající se bezprostředně zaměstnávání handicapovaných, nárokové složky a sociální politika státu vzhledem k zaměstnávání handicapovaných Metodologie profesního úspěch Techniky kontaktů a postojů klienta k úřadům, zaměstnavatelům, kolegům, asistentovi a k širšímu pracovnímu okolí. Základní postupy ve spolupráci s APZ. Komunikativní techniky Cvičení zaměřená na zdokonalení verbální a především nonverbální komunikace s handicapovanými vzhledem k možnostem jejich pracovního uplatnění. Důraz na komunikační modely a vzájemnou komunikaci. Simulace případů. Aktivní sociální učení Techniky zaměřené na sebepoznávání z hlediska prožitků v různých modelových situacích a jejich aktivní řešení. Posilování sebevědomí a pozitivního myšlení a jednání handicapovaných klientů Podporované zaměstnávání Východiska, tradice, struktura, efektivnost, význam agentur podporovaného zaměstnávání Funkce osobního asistenta PZ Funkce, úkoly, pracovní náplň, přístup.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
problematika profesní orientace zaměstnávání osob se zdravotním postižením legislativa chráněné dílny, chráněná pracoviště podporované zaměstnávání komunikace s klientem orientace na trhu práce
Osnova
  • Profesní poradenství Vymezení cílů a úkolů profesního poradenství v práci s handicapovanými, jejich specifika, úkoly výchovného poradce na speciálních školách Legislativa Základní právní normy dotýkající se bezprostředně zaměstnávání handicapovaných, nárokové složky a sociální politika státu vzhledem k zaměstnávání handicapovaných Metodologie profesního úspěch Techniky kontaktů a postojů klienta k úřadům, zaměstnavatelům, kolegům, asistentovi a k širšímu pracovnímu okolí. Základní postupy ve spolupráci s APZ. Komunikativní techniky Cvičení zaměřená na zdokonalení verbální a především nonverbální komunikace s handicapovanými vzhledem k možnostem jejich pracovního uplatnění. Důraz na komunikační modely a vzájemnou komunikaci. Simulace případů. Aktivní sociální učení Techniky zaměřené na sebepoznávání z hlediska prožitků v různých modelových situacích a jejich aktivní řešení. Posilování sebevědomí a pozitivního myšlení a jednání handicapovaných klientů Podporované zaměstnávání Východiska, tradice, struktura, efektivnost, význam agentur podporovaného zaměstnávání Funkce osobního asistenta PZ Funkce, úkoly, pracovní náplň, přístup.
Metody hodnocení
AKTIVNÍ ÚČAST, VÝSTUP NA SEMINÁŘI, ÚČAST NA EXKURZÍCH
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, jaro 2004, podzim 2004, jaro 2005, podzim 2005, jaro 2006, jaro 2007.