SP4RC_SPDG Speciálně pededagogická diagnostika

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/8/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Pojetí speciálně pedagogické diagnostiky, její význam, členění podle věkových kategorií, zvláštnosti podle druhu postižení, průběh, podmínky, výsledky a využití pro praxi, požadavky na vlastnosti diagnostických metod, oblasti speciálně pedagogické diagnostiky podle zaměření, diagnostické situace. Předmět speciálně pedagogická diagnostika podává základní přehledné informace o diagnostickém procesu ve speciální pedagogice, je zaměřen na hlavní úkoly diagnostiky v jednotlivých vývojových obdobích, seznamuje studenty s klasifikací diagnostických metod a jejich přehledem, dále vymezuje a podrobně rozpracovává nejdůležitější oblasti diagnostiky jedince s postižením, a to jak z vývojového hlediska, tak i z biodromálního přístupu k jedinci.
Literatura
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. 1. vyd. Jinočany: H & H, 1992, 106 s. ISBN 80-85467-69-0. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.