SPSPC_SPDG Special Education Diagnostics

Faculty of Education
Autumn 2006
Extent and Intensity
0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Department of Special and Inclusive Education – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět speciálně pedagogická diagnostika podává základní přehledné informace o diagnostickém procesu ve speciální pedagogice, je zaměřen na hlavní úkoly diagnostiky v jednotlivých vývojových obdobích, seznamuje studenty s klasifikací diagnostických metod a jejich přehledem, dále vymezuje a podrobně rozpracovává nejdůležitější oblasti diagnostiky jedince s postižením, a to jak z vývojového hlediska, tak i z biodromálního přístupu k jedinci.
Literature
  • Pedagogicko psychologická diagnostika žáka (Variant.) : Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. info
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. 1. vyd. Jinočany: H & H, 1992, 106 s. ISBN 80-85467-69-0. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 8 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019, autumn 2020, Autumn 2021.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/SPSPC_SPDG