PdF:SV4BP_DT1E Didaktická technologie I - Informace o předmětu
SV4BP_DT1E Didaktická technologie I
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_DT1E/01: Po 7:00–8:40 učebna 25
SV4BP_DT1E/02: Po 8:50–10:30 učebna 25
SV4BP_DT1E/03: Út 7:55–9:35 učebna 25
SV4BP_DT1E/04: St 18:00–19:40 učebna 25 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět obsahuje teoretickou přípravu k práci se školními pomůckami a didaktickou technikou (s počítači pouze v situaci, kdy jsou nezbytné jako součást ucelené sestavy). Výsledkem tohoto semestru práce bude teoretická příprava zápočtového projektu, jehož realizace bude probíhat v dalším semestru jako výsledek ovládání didaktických technologií.
- Osnova
- Osnova: 1. Pravidla provozu laboratoře. Studijní příprava podporovaná ISem MU a Ústřední knihovnou PdF MU. E-learning. 2. Technologické teorie. 3. Teoretické principy přístrojů používaných při výuce nebo prezentaci a bezpečnost při práci s nimi. 4. Spojování moderních přístrojů didaktické techniky do soustav a dodržování bezpečnosti práci s touto technikou. 5. Didaktické možnosti software a internetu. 6. Text a písmo ve výuce a při prezentaci. 7. Příprava grafických materiálů. 8. Principy zpracování zvuku. 9. Principy zpracování obrazu. 10.Autorské právo a tvorba učebních pomůcek. 11. Exkurze s tématikou didaktických technologií. 12. Teoretická část projektu (popis vytvoření učební nebo prezentační pomůcky s využitím v pedagogice volného času nebo v sociální pedagogice).
- Literatura
- Kouba, L. a kol. Technické systémy ve výuce. Praha: UK Karolinum, 1992.
- OURODA, K. Vybrané přístroje didaktické techniky.Brno : CERM, 2002. ISBN 80-214-2357-9.
- ZOUNEK, Jiří. Brázda, J.: Internet cz - jak hledat a najít. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 1999, roč. 1999, č. 4, s. 111-112. ISSN 1211-4669. info
- ZOUNEK, Jiří. ICT a prostředí podporující učení a vyučování v současné české škole. In Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? Olomouc: Katedra pedagogiky s celoškolskou působností PF Univerzity Palackého, ČAPV, 2005, s. 362-365. ISBN 80-244-1079-6. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: laborator. cvič.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: vypracování zadaného úkolu
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/SV4BP_DT1E