PdF:SV4BP_TvPs Tvůrčí psaní - Informace o předmětu
SV4BP_TvPs Tvůrčí psaní
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Rozvrh
- Út 10:40–12:20 budova C - učebna 8, Čt 12:30–14:10 budova C - učebna 8
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj a využití schopnosti psát, myslet a jednat tvořivě i v jiných oblastech než jen při psaní slohových útvarů, které se nacvičují ve škole. Vyučující se zaměří na rozvíjení individuálního stylu, rozvoj obrazotvornosti, jazykové experimentování a dovednost kompozičně vyvážit text. Půjde především o rozvoj různých způsobů myšlení, schopnost precizněji vnímat své pocity a své okolí, rozvoj estetického vnímání světa, rozvoj schopnosti originálně popisovat svět a vztahy mezi jevy reálné i fiktivní skutečnosti, rozvoj tvořivosti a hravosti.
- Osnova
- Tvůrčí psaní vyučovací předmět, učební médium. Historie oboru. Tvůrčí psaní u nás. Tvůrčí psaní z hlediska formativního. Tvůrčí psaní z hlediska obsahu oboru. Základ didaktiky slohu. Základ tvůrčího psaní. Techniky tvůrčího psaní techniky hledání témat, techniky stimulace k psaní, blokády při psaní, techniky psaní. Cvičení a projekty.
- Metody hodnocení
- - Studium odborné literatury - Samostatná realizace tvůrčího psaní s dětmi, písemná reflexe
- Informace učitele
- FIŠER, Z. Tvůrčí psaní. Brno : Paido, 2001. ISBN 80-85931-99-0. KOLEKTIV. Tvořivostí učitele k tvořivosti žáků. Brno : Paido, 1997. ISBN80-85931-47-8. KOMENSKÝ, J. A.: Škola hrou. In. Divadelní výchova. Praha : UDULT, 1970. KOVALÍKOVÁ, S.Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-5. MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha : Artama, 1988. ISBN 80-7068-166-7. MAŠATOVÁ, M. Cesty k metafoře. Praha : DiFa AMU, 1996. ISBN 80-85883-13-9 PAVLOVSKÁ, M. Tvořivá dramatika ve výuce slohu. Brno : CERM, 1996. ISBN 80-7521-035-3. PAVLOVSKÁ, M. Dramatická výchova. Brno : CERM, 1998. ISBN 80-7204-071-5. PAVLOVSKÁ, M. ed. Cesta současné školy ke škole tvořivé. Brno : MSD, 2002. ISBN 80-86633-02-0. PAVLOVSKÁ, M; KROČA, D. Dramatická výchova a divadlo. Brno. CERM, 1999. ISBN 80-7204-110-X. WAY, B.: Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1. BERNE, E. Jak si lidé hrají. Praha : STROM, 1992. ISBN 80-1232-066-2. ČAČKA, O. Psychologie imaginativní výchovy. Brno : MU, 1992. ISBN 80-210-0233-9. ČECHOVÁ, M. Tvořivostí učitelů k tvořivosti žáků? ČJL 47, 1996-97, č. 3-4, s. 68-81. ISSN 0090786 ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7. HICKSON, A.: Dramatické a akční hry. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0. HORÁČEK, L. Divadlo ve výchově aneb maďarská inspirace. In. Tvořivá dramatika. Praha : Artama, 1999, č. 1, s. 10. ISSN 1211-8001. HUBÁČEK, J. Didaktika slohu. Praha : SPN, 1990. ISBN není uvedeno. KOŽMÍN, Z. Interpretace básní. Praha : STROM, 1986. ISBN není uvedeno. KOŽMÍN, Z. Tvořivý sloh. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-7187-037-4. MARUŠÁK, R. Projekty napříč osnovami. Divadlo ve výchově. In. Tvořivá dramatika. Praha : Artama, 2001, č. 3, s. 1. ISSN 1211-8001.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/SV4BP_TvPs