PdF:TE2MP_DTP Základy programování - Informace o předmětu
TE2MP_DTP Základy programování
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková - Rozvrh
- Po 14:20–16:00 -1007
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základů programování ve strukturovaném jazyce C. Osvojení se základních typů a příkazů tohoto jazyka a řídících struktur. Poznání základních algoritmů pro jednoduché úlohy jako je řazení, vyhledávání apod. Osvojení teoretické znalosti v programování pomocí procvičování na příkladech v počítačové laboratoři. Absolvent předmětu získá pojem o dalších možnostech programovacích jazyků o rozdílech při objektově – orientovaném vývoji aplikací, grafickém rozhraní programů a hlavně získá základní pojem o tvorbě počítačových aplikací obecně.
- Osnova
- 1. Úvod do programování (Seznámení se strukturou předmětu, programování, přehled programovacích jazyků, záv. práce) 2. Úvod do jazyka C (První program v jazyce C, struktura programu, seznámení s prostředím pro překlad a vývoj v C) 3. Proměnné a konstanty (Typy proměnných a datových struktur v C, rozdíly, konstanty, ukazatele) 4. Operátory, operandy, výrazy (Přehled použitelných operátorů, typy operandů, tvorba výrazů) 5. Řídící struktury (Druhy cyklů, podmíněný příkaz, vytváření podmínek, bloky programu) 6. Funkce (Základní vnitřní funkce a příkazy jazyka C, funkce pro vstup a výstup a práci s hodnotami proměnných) 7. Pole a řetězce, strukturované typy (práce s poli, vícerozměrná pole, znaky a řetězce, výčtový typ, struktura,…) 8. Členění programu (Deklarace vlastních funkcí a jejich voláni, moduly, hlavičkové soubory, include, … ) 9. Ukazatele (Práce s ukazateli, pole a řetězce s ukazateli, dynamické přidělování paměti,…) 10. Přehled algoritmů. (Řazení, třízení vyhledávání, typy dynamických struktur – fronta, zásobník, …) 11. Další možnosti programování (práce s grafikou, win API, OpenGl, objektově-orientované jazyky (C++), přístup při tvorbě aplikací …) 12. Procvičování (Procvičování znalostí a práce na úkolech dle zadání s konzultacemi… )
- Metody hodnocení
- Samostatná práce na jednotlivých zadáních v rámci cvičení.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wtech/index.php?pg=03_studium&sec=dtp
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/TE2MP_DTP